Lidt slap fjederben

Spørgsmål eller tips.
Besvar
MR

Lidt slap fjederben

Indlæg af MR »

Hej allesammen
Har en forespørgsel angående affjedringen i bag på min Varadero :?:
Jeg kunne godt ønske at det originale fjederben havde en størrer bæreevne da den godt kan gå i bund når fruen og jeg er ude at kører,selv i max tilspænding:-D
Så tør jeg slet ikke tænke på hvordan cyklen opfører sig hvis den får ferieoppakningen på også.Er der nogen mulighed for at stramme den yderligere op eller skal der et nyt ben til?Det behøver ikke være en blå/gul sag til mange penge,der må værer alternativer som måske er billigere
Mvh Michael
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hos Wilbers kan man vist købe en fjeder til under 100 Euro. (men tysk er ikke min stærke side :oops: )
http://www.wilbers.de/de/hon.php
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

bagfjeder

Indlæg af kjelde »

sådan en fjeder lever som så meget andet ikke evigt.
Nicolajsen henviser til Wilbers, som er en super fjeder. Desværre er prisen ikke under 100 Eur, men derimod 449.
Jeg har monteret en på min og det gav en helt anden motorcykel at køre på. Og især med oppakning og lillemor bagpå.
Jeg gav 399 Eur, og synes det er givet rigtig godt ud.
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Re: bagfjeder

Indlæg af Veset »

kjelde skrev:sådan en fjeder lever som så meget andet ikke evigt.
Nicolajsen henviser til Wilbers, som er en super fjeder. Desværre er prisen ikke under 100 Eur, men derimod 449.
Jeg har monteret en på min og det gav en helt anden motorcykel at køre på. Og især med oppakning og lillemor bagpå.
Jeg gav 399 Eur, og synes det er givet rigtig godt ud.
Det du taler om er en komplet løsning med fjeder og gasdæmper (Wilbers Federbeine).
Jeg har selv skiftet fjederen på min AT (Austauschfeder), og den kostede ca € 100, men beholdt den originale gasdæmper.
Det bedste vil, i mine øjne, være at kontakte Wilbers og få lavet en komplet løsning, der passer til vægten, der skal transporteres på MC'en, det koster selvfølgelig mere.
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

ja jeg købte en komplet, hvor wilbers fik oplyst vægt osv, og lavede den så til mig ud fra de givne oplysninger
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: bagfjeder

Indlæg af Nikolajsen »

Veset skrev:
kjelde skrev:sådan en fjeder lever som så meget andet ikke evigt.
Nicolajsen henviser til Wilbers, som er en super fjeder. Desværre er prisen ikke under 100 Eur, men derimod 449.
Jeg har monteret en på min og det gav en helt anden motorcykel at køre på. Og især med oppakning og lillemor bagpå.
Jeg gav 399 Eur, og synes det er givet rigtig godt ud.
Det du taler om er en komplet løsning med fjeder og gasdæmper (Wilbers Federbeine).
Jeg har selv skiftet fjederen på min AT (Austauschfeder), og den kostede ca € 100, men beholdt den originale gasdæmper.
Det bedste vil, i mine øjne, være at kontakte Wilbers og få lavet en komplet løsning, der passer til vægten, der skal transporteres på MC'en, det koster selvfølgelig mere.
Ja nemlig, det er kun fjederen jeg mener. (det var jo et billigt alternativ, der efterlyses :lol: :lol: )
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar