Nye klodser på bagbremsen
Nye klodser på bagbremsen
Nu var det på tide at skifte klodserne bagpå og det gik jo fint til at starte med. Har fået de gamle klodser af og trykket stemplet ind og har forsøgt at få de nye kloder på. Men den klods som skal sidde ind mod hjulet kan ikke rigtig være der, den rammer på skiven, har prøvet at skubbe lidt på kaliberen uden held.
Har tjekket min Haynes manual og søgt på nettet uden det store held.
Så håber en af jer kan komme med et guldkorn.
Skal lige siges jeg ikke har den helt store erfaring med at skrue....
På Forhånd Tak
MVH
Kasper
Har tjekket min Haynes manual og søgt på nettet uden det store held.
Så håber en af jer kan komme med et guldkorn.
Skal lige siges jeg ikke har den helt store erfaring med at skrue....
På Forhånd Tak
MVH
Kasper
Kaliberen skal kunne bevæge sig relativt frit så den kan centrere sig i forhold til skiven.
Mit gæt er at "noget" er rustet fast. Det hele bør skilles fuldstændigt ad, og gøres 100%
rent og herefter påføres noget (ganske lidt) varmebestandigt smøremiddel de rigtige
steder.
Al korrosion skal fjernes, (også under O-ringen der sidder omkring bremsestemplet) og
alle dele der skal kunne bevæge sig skal sandsynligvis poleres efter.
Gør man det ikke mega grundigt - viser al erfaring at problemet dukker op igen efter
ganske kort tid.
Men det vil Peter jo nok vise dig. Vi får forhåbentlig en fyldig rapport her i forum bagefter.
Mit gæt er at "noget" er rustet fast. Det hele bør skilles fuldstændigt ad, og gøres 100%
rent og herefter påføres noget (ganske lidt) varmebestandigt smøremiddel de rigtige
steder.
Al korrosion skal fjernes, (også under O-ringen der sidder omkring bremsestemplet) og
alle dele der skal kunne bevæge sig skal sandsynligvis poleres efter.
Gør man det ikke mega grundigt - viser al erfaring at problemet dukker op igen efter
ganske kort tid.
Men det vil Peter jo nok vise dig. Vi får forhåbentlig en fyldig rapport her i forum bagefter.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Stor tak til Peter for hans store indsats!
Stiften var ikke så rusten så det gjorde noget, var bare knastør. Så kaliberen kunne ikke rigtig bevæge sig frit.
Så det blev skilt fra hinanden og der blev fjernet rust og snavs og de dele som skulle smøres blev smurt.
O-ringe var i fin stand, selvom det var noget beskidt dernede.
Men har aldrig selv været nede og kigge grundigt efter. Efter alt at dømme så har det siddet fast i noget tid, men den har vist også stået stille i nogle år inden jeg fik den.
Kan ikke rigtig begive mig ud i de vilde tekniske gloser da jeg ikke har så meget erfaring endnu. Men nu har jeg da en smule styr på bag bremsen takket være Peter
MVH
Kasper
Stiften var ikke så rusten så det gjorde noget, var bare knastør. Så kaliberen kunne ikke rigtig bevæge sig frit.
Så det blev skilt fra hinanden og der blev fjernet rust og snavs og de dele som skulle smøres blev smurt.
O-ringe var i fin stand, selvom det var noget beskidt dernede.
Men har aldrig selv været nede og kigge grundigt efter. Efter alt at dømme så har det siddet fast i noget tid, men den har vist også stået stille i nogle år inden jeg fik den.
Kan ikke rigtig begive mig ud i de vilde tekniske gloser da jeg ikke har så meget erfaring endnu. Men nu har jeg da en smule styr på bag bremsen takket være Peter

MVH
Kasper