tændrørs skift.

Spørgsmål eller tips.
Besvar
brotoften

tændrørs skift.

Indlæg af brotoften »

Lige et spørgsmål. jeg skal skifte tændrør, så først af med sideskjold, dele af kåben, tanken. så kunne jeg komme til de 3 af rørerne. Det sidste, forreste cylinder i venstre side, volder lidt problemer. Skal man ka køleren af, eller hva. er der nogen der har et tricks, er der noget værktøj der kan hjælpe.
hilsen Aksel
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hvilken knallert :?:
Men på min TA, kan den originale tændrørsnøgle godt listes ned på plads, og også ud med tændrøret. Uden at adskille noget som helst (på forreste cylinder)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
brotoften

Indlæg af brotoften »

det er en TA 1990, og jeg har ikke det originale værktøj. Nogen gode idéer....
Brugeravatar
Nikolajsen
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Tjaa, en 18 mm rørnøgle tilpasset på længden (ca. 120 MM, det er min originale) Dog kan det så være lidt besværligt at få tændrøret med op, da der ikke er gummi inde i nøglen, til at holde tændrøret.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
jernhenrik
Geografisk sted: Grenå

Indlæg af jernhenrik »

Det klarer man ved at presse et stykke gummislange ned over porcelænet. Så kan man nemt skrue tændrøret af. Det same kan man gøre når det nye skal monteres.

Hilsen

Henrik
jalp

Indlæg af jalp »

Nikolajsen..........den omtalte originale tændrørsnøgle, er den med i værktøjs-sættet,der ligger i kassen ved baghjulet?
Brugeravatar
Nikolajsen
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Ja, det er med i det originale værktøj.
Mit ligger dog i rummet under sadlen.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar