Forårsopstart

Spørgsmål eller tips.
Besvar
MR

Forårsopstart

Indlæg af MR »

Hejsa allesammen så fik jeg liv i varaderoen efter en lang vinter,ja bedre sent end aldrig :lol: .Men der løber benzin ud af en overløbsslange kan det være en svømmer der hænger lidt,hvad er kuren??Har prøvet at køre en lille tur,har prøvet at slå forsigtigt på svømmerhusene,men intet af det har hjulpet!Den går perfekt i tomgang,men får ikke brændsel nok når den skal trække.
Mvh M
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Michael..

Hvis de skruer der benyttes til at tømme svømmerhuset med er irede, kan det resultere i overløb fra karburatoren. Prøv at ta´ dem ud og rengør dem forsigtigt.

Hører gerne om det hjælper....
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
MR

Indlæg af MR »

Det ser ud til at du havde ret,skruerne ud renset og i igen,så køre den som den plejer :ok:
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Så har jeg haft samme problem igen, dog på den anden karburator.

Benzinen løb som tidligere ud af dræningshullet. Jeg forsøgte så at rense/slibe dræningsskruen med det resultat at der blot kom endnu mere benzin.

Jeg tror ikke på hekse og trolde, så blev enig med mig selv om at det selvfølgelig var et mekanisk problem.

Af med karburatorerne, tjekke svømmerhøjder, lukkekegler og disses sæder. Ingen fejl. Blæste alle dyser og dræningskanalen igennem med trykluft. Stadig samme problem...

I bunden af svømmerhusene var der en meget lille smule mørk aflejring.
Det fik jeg fjernet og opdagede så at selve dræningshullets sæde for dræningsskruen også havde meget små aflejringer af smuds. Lidt rengøring med et par vatpinde, så var problemet løst og karburatorerne er igen tætte.

Meget bøvl for så lidt smuds...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Besvar