Daekonline.dk

Spørgsmål eller tips.
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Daekonline.dk

Indlæg af jernhenrik »

Har lige fået leveret et nyt fordæk fra Daekonline.dk. Et Metzler Enduro 3. Da jeg efterhånden har set en hel del dæk var det et eller andet der vakte min mistanke. Og ganske rigtigt, mit fine nye tyske kvalitets dæk er produceret i Brasilien. Er der andre der har oplevet noget tilsvarende, eller er det bare en enlig svipser??

Hilsen

Jernhenrik

PS dækket går retur efter aftale med Daekonline. Samlet opkaldstid ca 5min, så umiddelbart er servicen i orden. Så er det jo spændende at se hvornår pengene kommer retur.
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Hvorledes er det et problem at dækket er produceret i sydamerika?
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Indlæg af jernhenrik »

Gummiblandingen på dæk er afpasset til de markeder de er produceret til. Desuden er prodduktionskvaliteten ikke på højde med den du finder i vesteuropa. Dækkets overflade er foreksempel ikke glat som på et tysk produceret dæk, det er tegn på at formen ikke er ordenligt rengjort inden produktionen. Så hvis man ikke har tillid til sit fordæk, så skift det ud. Fordi en baghjuls udskridning er ikke noget stort problem, men hvis forenden skrider, ja så er det bare ærgeligt.

Hilsen

Jernhenrik
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hmm, det har jeg ikke hørt før. :shock:
Men det kan da sagtens være produceret til det europæiske marked, selv om det er produceret i Brasilien.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Indlæg af jernhenrik »

Rigtigt nok, men har du ingen tillid til dækket og til producent landet, er det bedre at lade være med at bruge det. Det er jo nok de færreste med lidt erfaring og trang til bare engang imellem at prøve grænser der gør det på et sæt vee rubber fra Taiwan. De få hundrede kroner der er fra et billigt dæk til noget man har tillid er godt givet ud den dag du skal bruge det i en ekstrem situation. Da jeg begyndte at køre på mc, en Honda 350/4 var det med et Michelin S41 pz4 ( meget brugt som regnvejrsdæk i roadracing ) foran. Det betød at jeg havde fuld tillid til forenden, og de færreste havde lyst til at følge med på de små veje.

Hilsen

Jernhenrik
jalp

Indlæg af jalp »

jernhenrik.
Hvis jeg må låne et hjørne af din tråd? :-D
Du nævner wee rubber, iøvrigt fra thailand, på"dæktråden" forspørger jeg om erfa med dette dæk. Kender du det? har kørt 3000 på et bagdæk og er egentligt godt tilfreds, det har nu nået slid-indikatoren. Men hvilket dæk skal jeg have, Wee R igen?
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Eftersom rigtigt rigtigt mange dæk bliver produceret i østeuropa skal man så også formode at de er af ringe kvalitet, selvom de er af store kendte mærker og i øvrigt roses i tests ??

I øvrigt laves Michelin dæk i Mexico og vist også i polen samt mange andre steder i verden... uha uha, du må hellere undgå disse dæk i fremtiden også.
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Indlæg af jernhenrik »

Desværre sker der ofte det at når fabrikker flytter produktionen til billigere produktionsland, ryger kvaliteten sig en tur. Tag foreksempel Hillberg Telte, et svensk håndlavet hvor tingene er iorden. De flyttede fabrikationen til Vietnam, resultat - skæve telte. Haglöff gjorde det samme med deres meget anerkendte soveposer, resultat - syningerne gik op. Det kan godt være jeg er lidt pertentlig (sær) med visse ting, men når forventer et topprodukt bliver jeg noget skuffet når jeg får en discount vare.

Hilsen

Jernhenrik

PS Jeg har ingen erfaringer med Wee Rubber, og får det heller ikke
mikael westen

Indlæg af mikael westen »

Generelt er jeg personligt ved at have det sådan at hvis jeg ser en producent reklamere med at deres ting er "made in vesten" så blinker mine røde lamper.. så er det helt sikkert for dyrt. LETS GO CHINA..
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg må indrømme, kender ikke så meget til de produkter du nævner, men lige hvad dæk angår laves der jo årligt kæmpe tests af masser af dæk hvor mange af dem laves i østeuropæiske lande, asien, syamerika osv - og klarer sig rigtigt godt.

Men det er skam helt okay at være lidt sær :-) Det er vi nok alle når det kommer til stykket hehe
jensen

Indlæg af jensen »

Triumph motorcykler laves bla. i Thailand. Nogle af Ducatis motorer laves i Kina. Så deeee
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Indlæg af jernhenrik »

Og min egen PD10 er samlet i Italien, og det kan man godt se. Uden at vide det, tror jeg ikke at det er de dyrer ducatier der er fabrikeret i Kina. Men det jeg egentlig ville med denne tråd, var at finde udaf om det er blevet almen praksis inden for MC-dæk, at producerer dem i "billig" lande, eller om der stadig produceres dæk til vores brug i Europa. Produktions land står med småt på den ene side af dækket.

Hilsen

>Jernhenrik
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Nej, puha samle kvaliteten i Brasilien er HELT gal :!: :!: :!:
Tag for eksempel Giselle Bünchen, som er produceret og samlet i Brasilien.. Se link:
http://images.google.dk/images?hl=da&q= ... a=N&tab=wi
Den er da helt gal :!: :!: :!: :lol: :lol: :lol:

Tilbage til tråden...
Mine Michelin Anakee er produceret i Spanien...

/Chr.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Mine Bridgestone som er Japansk, er fremstillet i Japan 8-)
Men ja, jeg er sikker på det er alm. praksis at fremstille dæk i "billeglande"
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Mig bekendt bliver gummiblandingen lavet til de geografisske omraader, hvor daekkene skal saelges/bruges - og de produceres i billiglandene fordi forbrugerne ikke vil betale mere end noedvendigt......
At der handles hos Daekonline er vel ogsaa p.g.a prisen eller.....??

- og undskyld mig, men et Metzler Enduro 3 som monteres paa en AT kommer vist ikke saadan lige paa graensen af det mulige paa asfalten.....det grove moenster og et 21" forhjul saetter jo ligesom selv begraendsningen for Super Motard race.... jeg turde nu godt koere paa saadan et daek - ogsaa selv om overfladen ikke er skinnende tysk standard.

Tjaa - Tysk standard.... BMW faar ogsaa produceret MC motorer her i Kina.

Hilsen
Morfar - som lige har monteret nye knob daek paa min lille Suzuki - made in China og til 265 dkk for to daek incl. slanger....... ja, jeg ved, at jeg gambler, men jeg tager sgu chancen...:-)
Besvar