Speedernål hopper + forkert hastighed
Speedernål hopper + forkert hastighed
Som i nok kan læse i overskriften, så hopper speedernålen gevaldig meget og hastighed er for lav. Viste ca 40 km/t, hvor jeg reelt kørte 60 km/t.
Har ikke været ved at pille i noget omkring speederkabel eller speedometer.
Nogen idé om hvad der kan være, har prøvet at søge lidt på nettet uden held, ved ikke helt hvad den korrekte betegnelse er for problemet......
Ved heller ikke helt hvor jeg skal begynde at fejl søge.
MVH
Kasper
Har ikke været ved at pille i noget omkring speederkabel eller speedometer.
Nogen idé om hvad der kan være, har prøvet at søge lidt på nettet uden held, ved ikke helt hvad den korrekte betegnelse er for problemet......
Ved heller ikke helt hvor jeg skal begynde at fejl søge.
MVH
Kasper
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Faldt over noget på et engelsk Vectra forum, som meget godt beskriver det du har foreslået Nikolajsen. Er det noget speciel smørelse der skal bruges??
Har haft den nederste den af ved hjulet, så umiddelbart fin ud. Både "han" og "hun" delen så ikke slidte/ødelagte ud, men ved så reelt heller ikke hvad jeg skal kigge efter.
Har haft den nederste den af ved hjulet, så umiddelbart fin ud. Både "han" og "hun" delen så ikke slidte/ødelagte ud, men ved så reelt heller ikke hvad jeg skal kigge efter.
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
jae..øhe..ih altså. Det er der jo nok
Jeg har altid bare brugt noget tyndtflydende olie, og det skal være tyndtflydende, da det ellers ikke vil løbe ordentligt ned i kablet.
Hvis ikke der er kommet runde hjørner på "han" og "hun" delene, eller der er knækket stykker af. Så er det sikkert helt fint.

Hvis ikke der er kommet runde hjørner på "han" og "hun" delene, eller der er knækket stykker af. Så er det sikkert helt fint.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Hiv speedometer kablet af i begge ender. Dvs på drevet ved navet og på speedometeret.
du kan så hive selve wiren ud af kablet og derved rengøre hele skidtet i fx WD40.
giv kablet en god gang WD40 inden du samler det igen. Drevet skiller du også ad, rengør totalt og giv det en god gang fedt igen. Vær ikke nervøs for skidt da det er en lukket enhed når det er samlet.
du kan så hive selve wiren ud af kablet og derved rengøre hele skidtet i fx WD40.
giv kablet en god gang WD40 inden du samler det igen. Drevet skiller du også ad, rengør totalt og giv det en god gang fedt igen. Vær ikke nervøs for skidt da det er en lukket enhed når det er samlet.
Nå, der er stadig problemer. Så tror jeg skal i gang med at tjekke den plastik dims jalp nævner. Men skal vel have forhjulet af?
Må lige finde en løsning, har ikke pt. en centerstøttefod monteret.
Nogle der kender en reservedelsforhandler som har det meste?? Kender
ATMC Teknik, de har speedokablet, men ikke så meget andet. Så skal men et smut udenlands.
Må lige finde en løsning, har ikke pt. en centerstøttefod monteret.
Nogle der kender en reservedelsforhandler som har det meste?? Kender
ATMC Teknik, de har speedokablet, men ikke så meget andet. Så skal men et smut udenlands.
Jeg forstår i den grad ikke at folk til stadighed spørger til en reservedelsforhandler.
Altså, hvad gør i når bilen strejker?
Alene i Randers findes der to MC forhandlere, der skal vel ikke helt vildt meget fantasi til for at køre ind til en af dem og bestille de dele der skal til, de kan alle få dele hjem fra MAX kataloget i løbet af et par dage.
Altså, hvad gør i når bilen strejker?
Alene i Randers findes der to MC forhandlere, der skal vel ikke helt vildt meget fantasi til for at køre ind til en af dem og bestille de dele der skal til, de kan alle få dele hjem fra MAX kataloget i løbet af et par dage.
Ja, ved godt der er to forhandlere i Randers, men er mere et spørgsmål om hvad der er på lager, hvor lang tid det tager at skaffe hjem og pris.
Men har fundet ud af Harry's kan skaffe det meste inden for rimelig tid og til fair pris.
Men hvis jeg låner en skruemaskine, så kan jeg reelt sætte den i enden af kablet nede ved forhjulet og se hvad der sker oppe ved speedometer nålen??
Hvis nålen kører fint virker kablet og alt det oppe ved speedometeret, hvis ikke er det kablet eller dimsen ved forhjulet?
Men har fundet ud af Harry's kan skaffe det meste inden for rimelig tid og til fair pris.
Men hvis jeg låner en skruemaskine, så kan jeg reelt sætte den i enden af kablet nede ved forhjulet og se hvad der sker oppe ved speedometer nålen??
Hvis nålen kører fint virker kablet og alt det oppe ved speedometeret, hvis ikke er det kablet eller dimsen ved forhjulet?
Har haft kablet pillet helt af og satte en skruemaskine i enden på det. Kunne Mærke der var vibrationer som om det kørte der inde og enden som går ind i speedometeret kørte også ujævnt. I mit hovede ser regnestykket sådan ud: Ujævn gang i kabel = ujævn speedometernål?
Så jeg får bestilt et kabel ved min lokale mc forhandler.
Så jeg får bestilt et kabel ved min lokale mc forhandler.