Kåbesamling
Kåbesamling
Min gamle Transalp er ved at blive træt i såvel gummibøsninger som kobberbøsninger.
Er der et eller andet sted, hvor man kan købe et komplet sæt, som indeholder skruer, bøsninger og gummi-'dimser' ?
med venlig hilsen
ib med en Transalp fra '89, der rasler mere end nødvendigt
Er der et eller andet sted, hvor man kan købe et komplet sæt, som indeholder skruer, bøsninger og gummi-'dimser' ?
med venlig hilsen
ib med en Transalp fra '89, der rasler mere end nødvendigt
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Jeg tror ikke der findes et sæt, som indeholder det du skal bruge.
Du er nok nødt til at bestille/købe delene enkeltvis. Og det kan være hos David Silver spares, zfs og den lokale Honda forhandler. (og så selvfølgelig alle de andre som med jævne mellemrum bliver nævnt her, men som jeg har glemt
)
Forbered dig på at det ikke er billigt
Du er nok nødt til at bestille/købe delene enkeltvis. Og det kan være hos David Silver spares, zfs og den lokale Honda forhandler. (og så selvfølgelig alle de andre som med jævne mellemrum bliver nævnt her, men som jeg har glemt

Forbered dig på at det ikke er billigt

Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
De der gummimøtrikker til kåbedele kan købes uoriginalt hos diverse MC forhandlere.
Stod selv og manglere 5-6 stykker, og troede jeg skulle til at bestille originale sager. Men så fandt jeg en billig pakke med 10 stk incl. bolte (skruer, eller hvad du nu vil kalde dem) for 120,- hos motorhjørnet i viborg.
Stod selv og manglere 5-6 stykker, og troede jeg skulle til at bestille originale sager. Men så fandt jeg en billig pakke med 10 stk incl. bolte (skruer, eller hvad du nu vil kalde dem) for 120,- hos motorhjørnet i viborg.
Yep, det kan de, stk. pris 12,- kr.tingtilsalg skrev:De der gummimøtrikker til kåbedele kan købes uoriginalt hos diverse MC forhandlere.
http://dinmc.dk/catalog/product_info.ph ... a50c7f9dd7

Den type reservedele bliver stadig brugt på nyere modeller, så mon ikkeTinning skrev:takker for hjælpen men min lokale honda pusher sagde bare i fredags at det ikke var noget han kendte til og derfor ikke kunne skaffe
de kan skaffes originalt. Så det er på en måde heldigt at den lokale Honda
pusher ikke fandt reservedelsnummeret. De uoriginale som Lykkedal ( og
tingtilsalg) henviser til er formodentlig fuldstændig identiske men
sandsynligvis MEGET billigere.

Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
De har dem også i BILTEMA, dvs. det havde de så ikke dén dag,
da jeg for meeeget længe siden (april)
var en tur i Næstved.
Men det var en dejlig tur
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Ti ... vindskarm/
da jeg for meeeget længe siden (april)

Men det var en dejlig tur

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Ti ... vindskarm/
Hvis det er nogen af de messing-dimser, der er støbt ind i diverse kåbedele går løse, så har jeg god erfaring med araldit. Det får skidtet til at sitte fast
Hvis det er de der gummityller, der sidder i fx tanken, så tror jeg t.svansen kan levere varen, ellers har cardic det helt sikkert. Eller refako. De bruges fx når ledninger skal igenem et stykke plade, og skal beskyttes mod skamfering.

Hvis det er de der gummityller, der sidder i fx tanken, så tror jeg t.svansen kan levere varen, ellers har cardic det helt sikkert. Eller refako. De bruges fx når ledninger skal igenem et stykke plade, og skal beskyttes mod skamfering.