Transalp med cylinder-udfald

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Toby

Transalp med cylinder-udfald

Indlæg af Toby »

Hej,

Min Transalp fra 92 har desværre ondt i den ene cylinder. Problemet er, den pludselig stopper med at tænde på cylinderen. Når jeg trykker lidt på kontakterne under sædet, springer den igang igen - men det kan man jo ikke blive ved med. Den kan også finde på, selv at springe igang igen - hvilket er ret ubehageligt, mens man kører. Fejlen er der ofte, lige når man starter, men har også oplevet det midt på Lyngbymotorvejen (i styrtregnvejr - ufedt!!!)

Har haft den på værksted. De har hevet i ledningerne, men kan ikke fremprovokere fejlen. Er der nogen her, som har oplevet noget lignende?

Toby
egoland

Indlæg af egoland »

Det er der vist mange, der har: Søg på CDI, og du skal finde. Du er vist stødt på een af de heldigvis meget få svagheder, som transalpen har, nemlig en CDI-boks, der nemt bliver klemt, og som sidder under sædet. Du kan enten google dig til en rep, eller bare købe en ny på fx ebay.de.
Toby

Indlæg af Toby »

Tak for det - jeg hører værkstedet, om de er med på at give den en CDI-transplantation. Noget må der gøres.
jalp

Indlæg af jalp »

toby skrev
Tak for det - jeg hører værkstedet, om de er med på at give den en CDI-transplantation. Noget må der gøres.
Det kan du selv gøre billigere CDIér kan købes til det halve på nettet og dertil skal du have en ny holder så dine bokse kommer til at ligge ned, istedet for at stå som nu :shock:
Toby

Indlæg af Toby »

Yep, min mekaniker sagde godt, jeg burde kunne klare den selv, så nu har jeg bestilt en boks fra David Silver i UK.
Besvar