scotoiler

Spørgsmål eller tips.
Kim Helbo

scotoiler

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Har fået monteret en scotoiler på TA´en, har jeg smidt 1500,- ud i det blå eller hva`.... :?: Har nogen af jer sådan en eller smører I på den gammeldavs facon :?: Jeg har ikke den store tekniske indsigt eller skrueevne, men tager gladeligt imod gode råd :oops: mvh Kim Helbo
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: scotoiler

Indlæg af Nikolajsen »

Nej nej, pengene er skam ikke spildt. En scotoiler er en god ting, den forlænger kædens/kædehjulenes levetid, og den sparer dig for at smøre kæde.
Til gengæld sørger den også for at din bagfælg er smurt :lol: Jeg bruger ikke sådan en selv, men de er gode nok :ok:
Virker den da ikke, siden du spørger :?: doseringen kan jo stilles, men det ved du vel.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Re: scotoiler

Indlæg af Henrik Hald »

hej Kim, jeg kører også med Scottoiler, jeg er meget tilfreds med den, har kørt med den i flere år..

Hilsen Henrik..
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: scotoiler

Indlæg af iver »

Hej Kim jeg har haft Scottoiler på alle de motorcykler jeg har haft, og været virkelig tilfreds med dem, de forlænger som Nikolajsen siger kædens levetid, og sparer besværet med at smøre den med spray :-) Harv kørt 40.000 km på en af mine kæder...

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
TEriksen

Re: scotoiler

Indlæg af TEriksen »

Har kørt 8000 km med min og det har virket fint. Husk at olien skal påfyldet i hullet under gummilappen. Splitter man toppe ad går der ged i det. Den kræver en del finindstilling for ikke at sovse baghjulet ind i olei som vi er en del der har erfaring med. ;-)
Kim Helbo

Re: scotoiler

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Gode svar :-D .Indtil nu ser det også fint ud, har ned doseret, da der var lige rigeligt med olie på fæljen. Er minimum `s positionen nok efter jeres erfaring, kommer vel an på hvad man kører rundt i. :?: Mvh Kim Helbo
jalp

Re: scotoiler

Indlæg af jalp »

Forsæt endelig de vise ord :-D som nævnt i en anden tråd, har jeg også indkøbt en scottoiler. Den ligger stadig i æske på bordet i bryggerset :oops: den skal vel på efter ferien. Når man nu kan lidt af hvert med hænderne :-D :-D er det så svært at monterer den ?
Kim Helbo

Re: scotoiler

Indlæg af Kim Helbo »

.Hej på siden. Som tidligere nævnt er jeg ikke den store mekaniker, fik min monteret hos forhandler :oops: .Men der følger en ret overskuelig monteringsvejledning med, hvis man har mod på det. Mvh Kim Helbo
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: scotoiler

Indlæg af iver »

Hej Jalp.

hvis du er lidt fiks på fingrene skulle det ikke være det store problem at montere den, vakummet får du ved at fjerne en lille skrue i siden af din cylinder, højre side mener jeg den sidder, og skrue en messingbøsning i som medfølger i Scottoilersættet, resten er lige ud af landevejen med at montere beholderen, og slangespidsen. Jeg har monteret slangespidsen bagved plastikdimsen ved bagtandhjulet, så den sidder lidt beskyttet, og monteret med en af skruerne der holder førnævnte plastikdims.... Spørg hvis du er i tvivl om noget.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
PAVJ

Re: scotoiler

Indlæg af PAVJ »

Hej.
Kører også med sådan en tingest. Synes at det virker lidt vanskeligt at smøre "hele" kæden. Jeg har min dyse monteret kl. ca. 5.00 på det bagerste tandhjul. Det er som om at det kniber med at få smurt modsatte side af kæden. Har tænkt på at monterer den så den drypper lige ned på det forreste tandhjul i stedet for. Således kunne rullerne blive bedre smurt. Men måske har jeg bare doseret for lidt? -


M.v.h.

Poul
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: scotoiler

Indlæg af iver »

Hej Poul.

Jeg har sat en fidus på der smører begge sider af tandhjulet, men inden da kørte jeg på de andre cykler jeg har haft med enkeltdyse, og ved at skrue godt op fik jeg smurt i begge sider, men det sviner fælgen lidt, og den bruger så en del olie.....

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Kim Helbo

Re: scotoiler

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. HJÆLP. :shock: Min nye scotolier virker ikke, der kommer ingen smøring til kæden. Det er som om der er luftlommer i slangen eller den ikke pumper. Nogen foreslag til løsning :?: mvh Kim Helbo
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: scotoiler

Indlæg af Nejmann »

Hej Kim

Scottoileren pumper ikke (med mindre det er den elektriske model), den åbner bare en ventil og så klarer tyngdekraften resten.

Det første du kan tjekke er, om ventilen åbner. Sæt justeringsringen på "prime" og hold øje med scottoileren mens du starter motorcyklen. Du skulle kunne se stemplet inde i beholderen hæve sig. Hvis det ikke flytter sig, er der nok en fejl på vacuum-siden.

Hvis der er luft i olieslangen, skal systemet primes. Der står i brugsvejledningen hvordan man gør, men helt kort fortalt, så sætter man påfyldningsflasken til scottoileren (i stedet for udluftningsslangen) og presser luft ind i beholderen, så der bliver presset olie ud i olieslangen. Bliv ved til al luft er presset ud af slangen.
Derefter kan du starte motorcyklen og justere scottoileren, så den lever en dråbe eller to i minuttet.

mvh Kåre
Kim Helbo

Re: scotoiler

Indlæg af Kim Helbo »

Hej Kåre. Tak for tippet. Afprøves snarest. :-) Mvh Kim Helbo
TEriksen

Re: scotoiler

Indlæg af TEriksen »

Hej, Du kan naturligvis også finde info på Scottoiler's tekniske del af deres hjemmeside som er:

http://www.scottoiler.com/uk/technical- ... ystem.html
Besvar