61 hk ? Det er et af de vanskeligste svar at svare på. Det er det samme som at købe elastik i metermål. når jeg ser på nettet er der opgivet alt fra ca 48 til 57 heste (standard) Som min mekaniker sagde ironisk. "Hvad vil du gerne have at min testbænk viser at din cykel har af heste. Jeg kan justere den til at vise hvad det skal være."
En tuner i østrig måler en standard AT til 50 hk på baghjulet. En tysk tuner skriver at med få modifikationer har den 53-57 hk på baghjulet. En anden at den har 60, men de fleste taler om heste på koblingen, andre om heste på krumtappen. Jeg talte med en tysker der havde betalt 18000kr for en tuning og hans havde 63 på baghjulet, men den havde 840cc og en hel masse andet. Hans tuner skriver på nettet at den har 70 hk. I usa får de 80 hk???? ud af en opboret 650.???? I cycle bladet, har man målt 32 hk på en 650 standard Hawk og i et andet blad 57hk. Det meste er bullshit. En testbænk viser et tal og nabomekanikerens viser et andet. Derfor vil jeg ikke sige hvad min yder fordi, det man skal gøre er at trække sin egen hen til testbænken og få den målt hvorefter man kan lave de ændringer man ønsker.
Derefter måler man igen og ser om der er sket noget.
Mine NM som jeg nævner er målt på baghjulet.