Benzinpumpe på Varadero SD02.

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Benzinpumpe på Varadero SD02.

Indlæg af Bønne »

Det lader til at problemerne med benzinpumperne fortsætter også på Varadero SD02, jeg har i hvert fald lige fået skiftet min i går (heldigvis på garantien).

Problemet viste sig første gang for 3 uger siden da den ikke kunne starte. Normalt når jeg drejer tændingsnøglen, klikker et relæ og jeg kan høre benzinpumpen køre i ca. 4 sekunder, hvorefter FI-lampen (kontrollampe for motorstyringen) slukker. Denne gang klikkede relæet ganske vist, men benzinpumpen kørte ikke, og FI-lampen slukkede derfor heller ikke. Ved at slå tændingen fra og til igen nogle gange, kunne jeg få den til at starte. Siden skete det flere gange, men kun når jeg skulle starte den, ingen problemer mens jeg kørte.

Jeg gik derfor til min forhandler og klagede min nød, og fortalte ham at jeg mente det var pumpen der fejlede. Hvis det var den skulle der bare en ny på, men han ville lige forhøre sig med Honda. Jeg ringede ugen efter, og fik at vide at den nye pumpe allerede var kommet, Honda mente også det var den, de havde haft et par lignende tilfælde på Fireblade. Ganske vist kunne det afhjælpes med nogle lette slag på pumpen, men det kunne en kunde med en ny cykel jo ikke leve med, så de skulle bare skifte den, den skulle jo bare fungere :!: Ingen problemer eller diskusion selvom den kostede 10 K :!:

Det kan godt være at Honda er dyrere end de andre japanere, men deres service er altså også i orden. Jeg har både hørt og læst om flere eksempler fra folk med andre mærker motorcykler (også det opreklamerede tyske), der har haft problemer med at få dækket fejl under garantien, men det har jeg altså endnu ikke oplevet hos Honda. :ok:

To ting der dog kan undre mig lidt er dels hvorfor Mitsubishi ikke har formået at udbedre fejlene efter at have produceret den type pumpe i så mange år, dels hvorfor Honda ikke har valgt en anden type/fabrikat når der nu til stadighed er problemer med dem.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Re: Benzinpumpe på Varadero SD02.

Indlæg af Veset »

10.000,- for en benzinpumpe? er den så guldbelagt? :lol:
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Benzinpumpe på Varadero SD02.

Indlæg af Bønne »

Var den så bare det, så kunne man bedre forholde sig til prisen, jeg blev også :shock: da forhandleren fortalte mig prisen, men heldigvis skulle jeg jo ikke betale den selv (dennegang, for hvornår sker det igen :!: ).

Jeg ved ikke om det er pga. de generelt højere priser på reservedele i Danmark, jeg har ikke prøvet at slå den op på nettet endnu (f.eks. hos ZSF).
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Re: Benzinpumpe på Varadero SD02.

Indlæg af Veset »

Jeg gav selv 1550,- for min originale honda / mitsubishi pumpe, da jeg skiftede den sidste år.
Selv med den rabat jeg fik af forhandleren, synes jeg det var dyrt.
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Besvar