Stik til CDI

Spørgsmål eller tips.
Toby

Stik til CDI

Indlæg af Toby »

Ligesom man troede, en ny CDI-boks var svaret, så er min gamle Transalp fra 92 igen begyndt at lege gemmeleg med den ene cylinder. Den slår til og fra som det passer den. Mistanken går nu på, at de to stik, der forbinder ledningerne til CDI-boksen, er synderne. Men kan man overhovedet få de to plastikstik med to og fire hoveder, uden samtidig at skulle betale for hele ledningsnettet? Jeg har sendt en forespørgsel til David Silver i UK, men vil lige høre, om nogen herinde evt. ligger inde med forslag (eller nogle overskydende stik ;-) )

Hilsner
Toby
Vedhæftede filer
Det er dem her, som er under anklage.
Det er dem her, som er under anklage.
IMG_0215.JPG (48.64 KiB) Vist 12456 gange
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Stik til CDI

Indlæg af iver »

Hey Toby.

Jeg kan ikke hjælpe dig med stikkene, men da jeg selv havde CDIproblemet på min gamle transalp fra 91, skar jeg bunden af den gummilomme op som de sidder fast i, det gjorde at jeg kunne trykke dem 1,5 cm længere ned så sædet ikke længere trykkede på stik og box, bare et gammelt fif ;-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Toby

Re: Stik til CDI

Indlæg af Toby »

God ide - tror jeg vil prøve det. Har foreløbig støvet et par nye stik op hos Brinck Elektronik - så må vi se, om det løser problemet.

vh
Toby
jalp

Re: Stik til CDI

Indlæg af jalp »

der findes en original holder der løserproblemet :-D Bestil CDI holder liggende årg. 1994, jeg fik min ved frankies i Randers ca 160 bobs!
Toby

Re: Stik til CDI

Indlæg af Toby »

Hm, stikkene fra Brinck var en no go. :snydt: Min mekaniker vil forsøge at finde noget nyt indmad til de eksisterende stik, men jeg ikke videre fortrøstningsfuld. Jalp, en liggende holder er bestemt værd at overveje. Bliver stikkene sat i ovenfra eller nedenfra? Det virker som om, stikket har dårlig forbindelse, så en placering nedenfra er vist ikke lige det, vi har brug for.
Rotax 655

Re: Stik til CDI

Indlæg af Rotax 655 »

En anden løsning på sikring af CDI er en aflastning af tryk fra saddel. Efter udskiftning af defekte CDI enheder, fik Min TA fra 90 en 10 mm. Panserværns stål bjælke monteret tværs over stellet. Så blev der ro omkring CDI og stik. Håber den nye ejer har skiftet den midlertidige fastgørelse af bjælken (Gaffa) ud med noget mere varigt. Tak for donationen Tom 8-)

Har man dårlige stikforbindelser på de gamle hanstik og en fin ny CDI enhed, kunne løsning på det problem være en 75 W loddekolbe og krympeflex. Klip ledningerne på de dårlige stik og lod ledningerne direkte på CDI enheden, anvend krympeflex som isolator. Vil du ikke lodde direkte på CDI enheden :kylling: kan der købes løse spadestik og samlingen kan så foretages hvor det er passende ved at forlænge ledningerne. Skulle jeg foretage operationen ville jeg nok først afmontere + forbindelsen fra batteriet :roll:
jalp

Re: Stik til CDI

Indlæg af jalp »

Toby [quote][/quote]Jalp, en liggende holder er bestemt værd at overveje. Bliver stikkene sat i ovenfra eller nedenfra? Det virker som om, stikket har dårlig forbindelse, så en placering nedenfra er vist ikke lige det, vi har brug for.

Jeg mener at have et billede på min comp derhjemme skalprøve at finde i aften efter jeg har luftet forbremsen ud :-D
Toby

Re: Stik til CDI

Indlæg af Toby »

Hej Jalp - havde du et billede af din holder?

Værkstedet er vendt tilbage uden en løsning - så nu er det næste skridt et helt nyt ledningssæt plus montering. Jeg vil dog godt lige give en flad holder en chance. Har ikke lyst til at hæve 3-4000, bare fordi et plastikstik er på tværs. :-(
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Stik til CDI

Indlæg af Nejmann »

Toby skrev:Værkstedet er vendt tilbage uden en løsning - så nu er det næste skridt et helt nyt ledningssæt plus montering.
Aaarh rolig nu :shock:
Det lyder lidt dyrt at bruge 3-4000 kroner (hvis det overhovedet rækker) på at skifte et komplet ledningsnet, når du blot skifter på mistanken og de muligvis løse forbindelser, som Leif skriver, kan løses af én med det lille loddekolbekørekort på ti minutter.
Jeg er ikke sikker på, at man kan komme til at lodde på CDI'ens ben direkte, da de tilsyneladende sidder ret dybt. Men det ser ud som om nogen små kabelskohætter vil passe på benene. Så mangler du plastikhuset til at holde styr på, hvilke ben der skal sidde hvor, men det vil jeg mere se som et "komfort-problem" end en forhindring. Så længe der ikke bliver trukket i ledningerne, skal kabelskoene nok blive siddende.

Og så lige et generelt tip til alle motorcyklister: Hvis man presser godt med siliconefedt eller syrefri vaseline ind i stikkene før man samler dem, så er de godt beskyttet mod fugt og ilt - og dermed også mod at irre.

mvh Kåre

PS. Hvor i landet bor du, Toby?
Toby

Re: Stik til CDI

Indlæg af Toby »

Sorry, indrømmer jeg er lidt frustreret over det gamle l***. Især fordi vores transportøkonomi i familien er lidt bundet op på, jeg kan snuppe den tohjulede og spare dyre leasingkilometer på familiebussen.

Dit råd med kabelskoene lyder interessant. Man kan vel altid vikle lidt isoleringsbånd omkring hver enkelt sko, så stikket ikke kortslutter i vådt vejr. Det er nu lidt svært at se på dit link, hvordan skoene helt nøjagtig ser ud. Er de hule?

Jeg bor iøvrigt i Fredensborg.

vh
Toby
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Stik til CDI

Indlæg af Nejmann »

Toby skrev:Man kan vel altid vikle lidt isoleringsbånd omkring hver enkelt sko, så stikket ikke kortslutter i vådt vejr. Det er nu lidt svært at se på dit link, hvordan skoene helt nøjagtig ser ud. Er de hule?
De ser cirka sådan ud:
Billede
Fligene til højre kan presses sammen om den afisolerede ledning.
Krympeflex er en bedre løsning end isoleringsbånd. Både krympeflex og små (2,8 mm) kabelsko må kunne købes hos Brinck.

mvh Kåre
(som både har loddekolbe, krympeflex og ledninger, men bor lidt langt fra Fredensborg)
Toby

Re: Stik til CDI

Indlæg af Toby »

Hm, skal man lodde ledningerne fast, eller kan man nøjes med at klemme? Har ikke lige en loddekolbe i skuret.

Jalp, ville ikke hundse med dig - men du skabte ligsom nogle forventninger. ;-)

vh
Toby
(... som også gerne vil have en kattegatbro, så man kan komme hurtigere over at besøge svigerfamilien i Vestjylland)
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Stik til CDI

Indlæg af Nejmann »

Toby skrev:Hm, skal man lodde ledningerne fast, eller kan man nøjes med at klemme? Har ikke lige en loddekolbe i skuret.
Teoretisk kan man godt nøjes med at klemme. På en motorcykler med rigelig af vibrationer ville jeg nok foretrække at lodde.

mvh Kåre
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Re: Stik til CDI

Indlæg af Torben Vester »

Hejsa.
Stop nu lige et sekund....... som jeg laeser traaden, er der blevet skiftet en CDI og problemet er der stadig... er det korrekt...??
Er der 100% garanti for at det ikke er den anden CDI der driller....??
Efter min vurdering er de omtalte udvendige stik meget staerkere end loddeforbindelsen til printet i CDI'erne.
Det der typisk sker, naar CDI'erne sidder i de originale gummiholdere, er at saedet trykker paa stikkene, men skaden sker vist oftest paa CDI'ens print forbindelser.
Nu er det jo ikke raket videnskab, at skaere bunden ud af gummi holderne - det loeser ikke problemet, hvis skaden ER sket - men det forebygger. Saedet kan ikke laenger trykke paa stikkene.
Og braende flere tusinde at paa nyt ledningsnet - er HELT hen i vejret!!! (hvis min mekaniker foreslog noget saadanne, ville jeg nok kigge mig om efter en anden....!!!!!!)
Er der 110% sikkerhed for at begge CDI'er virker...??
Er der proevet med kontakt rens i stikkene..??
Proev evt. at laane et par friske og virksomme CDI'er og se hvad der sker - det tager 15 min. at teste og meget boevl og mange penge kan maaske spares.
Held og lykke.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Stik til CDI

Indlæg af Bønne »

Lige mine ord, Torben :lol:

Man kan også, i søgefeltet i øverste højre hjørne, skrive CDI, og så trykke på "søg", så får man 139 træffere :!:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar