Tillad mig lige at opsummere (og tilføje):
Skift motorolien, tørn motoren til olietryklampen slukker.
Skru tændrørene ud og kom lidt olie ned i cylindrene, tørn motoren et par gange for at fordele olien, dette kan gøres ved at
sætte den i gear og trække baghjulet rundt (ved at køre på selvstarteren risikerer man at olien kommer
meget hurtigt ud
igen, med et royalistisk svineri til følge

).
Når nu karburatorerne er tomme, kan de ligeså godt blive fyldt med WD40, så de ikke irrer indvendig.
Enten: fyld tanken
helt med benzin, eller: tag tanken af, tøm den helt, hæld ½ l. olie i den og vend den til olien er kommet
ud i alle kroge, monter den igen. Da den skal stå så længe, er det sidste nok at foretrække, da benzinen ved så lang tids
stilstand vil blive ødelagt, og ikke vil kunne bruges til sin tid.
Sprøjt alle forkromede/eloxerede/aluminiumdele med WD40.
Klods cyklen op så ingen af hjulene rører jorden, dette aflaster både dækkene og affjedringen.
Smør kæden.
Giv låsene låseolie.
Er det et sealed batteri: monter en "intelligent" lader der automatisk vedligeholder batterispændingen.
Er det et "gammeldags" syrebatteri: afmonter det, lad det 100% op og efterfyld med destilleret vand (må kun lades med
10% af kapaciteten, f.eks. 1,2 Amp. på et 12 Amp/h batteri). Når det er
helt opladet, stilles det i dybfryseren, der kan
det opbevares i
meget lang tid uden ydeligere vedligeholdelse.
Dæk cyklen med en MC-garage el.lign.