Hjælp - drypper benzin

Spørgsmål eller tips.
Besvar
LauridsT

Hjælp - drypper benzin

Indlæg af LauridsT »

Hejsa alle sammen. Jeg har en Transalp fra 88. Jeg var lige ovre ved en ven i går,bagefter kørte jeg hjem og satte den ind i garagen igen. Jeg plejer ikke at lukke benzinhanen. Da jeg kom hjem her til aften har den tømt næsten hele tanken. Det kunne jo så være en svømmer der hænger, MEN den drypper fra højre side - det løber på undersiden af udstødningen. MÆRKELIGT??? Nogen der har oplevet dette før ?? Den kørte uden nogen form for problemer i går. Overløbsslangen sidder i vestre side - jeg forstår det ikke. Nogen forslag ??

MVH. Laurids :shock:
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Hjælp - drypper benzin

Indlæg af Nikolajsen »

Næ, hvis det ikke er en svømmer har jeg ingen bud. Med mindre det er slangen (tilgangen til karburator) der er utæt. Men den er vist også i venstre side.
Hmmm.........kunne det være fordi overløbsslangen er stoppet, og den har fyldt cylinderen......( i må bære over med mig, jeg tænker bare højt :-D )
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
LauridsT

Re: Hjælp - drypper benzin

Indlæg af LauridsT »

Har ikke så meget forstand på det ;-) men hvis det er en svømmer vil det så ikke komme ud af overløbsslangen? Det mærkelige er at den står på støttefoden - altså den hælder mod venstre, men den drypper i højre side - modsat overløbsslangen? - Det render på undersiden af udstødningen.
Tidligere_medlem_1

Re: Hjælp - drypper benzin

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Benzinhanen er vakuumstyret, så med mindre det er lavet om, eller der er en anden fejl i benzinhanen, tro jeg måske mest på en utæthed i benzintankens højre side.
jalp

Re: Hjælp - drypper benzin

Indlæg af jalp »

enig... det lugter af benzin og en utæt tank :-(
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Re: Hjælp - drypper benzin

Indlæg af Torben Vester »

Tjek lige oliestanden i motoren - hvis en svoemmerventil ikke lukker kan motoren faktisk fyldes med benzin. Benzinen siver langsomt forbi stempelringene.
Hvis en udstoednings ventil staar aaben, vil benzinen loebe denne vej ud
Ikke blot en teori - jeg har proevet det paa en TA fra -89!! Denne model har tilsyneladende ikke vacum styret benzinhane.
Held og lykke.
LauridsT

Re: Hjælp - drypper benzin

Indlæg af LauridsT »

Hej Torben

Du har desværre ret. Hvad gør jeg ?? Tapper selvfølgeligt olie og benzin af, skifter oliefilter.Renser karburatorene? men hvad er der sket af skade?? (starten den selvfølgeligt ikke!!) Kan desværre først komme til det på lørdag.
Hvad gjorde du ??

Mvh Laurids
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Re: Hjælp - drypper benzin

Indlæg af Torben Vester »

Det er ikke den store katastrofe - som du selv skriver: faa benzinen ud af cylinderen og skift olie og filter.
Ud med et taendroer i hver cylinder og skub motorcyklen frem og tilbage. Hold en stor klud over taendrors hullet. Brug IKKE selvstarteren - en taendingsgnist og det siger BANG!!!!
Hvis der sidder snavs i svoemmerventilen, kan du proeve at slaa forsigtigt med haandtaget paa en skruetraekker paa bunden af karburatoren (det virkede for mig) - ellers rens karburatorene.
Derefter: start, koer og vaer glad!!!! Og husk at lukke for benzinen fremover.
Hilsen
Torben
tingtilsalg

Re: Hjælp - drypper benzin

Indlæg af tingtilsalg »

Egentlig lidt pudsigt. Min gamle '88 TA, US-importmodel havde da ellers vakuumhane på tanken. Men der er jo også lidt små forskelle, de forskellige modeller imellem.
LauridsT

Re: Hjælp - drypper benzin

Indlæg af LauridsT »

Tak for hjælpen alle sammen. Vil absolut gøre som beskrevet :mrgreen: Får jo helt dårlige nerver ens egen lille mc er syg :-D

Mvh. Laurids
LauridsT

Re: Hjælp - drypper benzin

Indlæg af LauridsT »

Så er den kørende igen :-D Men den var fyldt med benzin i udstødningen - det var derfor den dryppede i den forkerte side. Så fremover husker man nok at lukke benzinhanen :-D .

Mvh Laurids
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Hjælp - drypper benzin

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Laurids

Fint du har fået fixet problemet - ja de Kinesere ved mange ting :lol: :lol:

Mvh Søren
Besvar