Droslet 1993 AT?

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
ABS
Geografisk sted: København

Droslet 1993 AT?

Indlæg af ABS »

Hej All roadere,

Jeg overvejer at købe en Africa Twin som ifølge stelnummeret er droslet (RD07-30xxxxx importeret fra Tyskland). Ham som har hentet den i Tyskland siger den IKKE er droslet :roll: Hvordan kan jeg finde ud af hvad der er rigtigt? Hvad består den tyske drosling i? Jeg har søgt lidt på forummet og det er vist noget med indsugnings tragtene, så vidt jeg kan udlede.

Kan jeg se om den er droslet, inden købet, uden at pille alt for meget :?:
Og hvor svært er det at fjerne droslingen :?:

Håber I har nogle erfaringer I vil dele.
ABS

'93 XRV750 Africa Twin
Tidligere_medlem_1

Re: Droslet 1993 AT?

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Hej ABS, og velkommen til.

Det er korrekt at det er en 1993'er der er født droslet.

Jeg mener også, at det er ved en indsnævring i de 2 indsugningsstudser, men om der bliver brugt andre metoder, som f.eks. andre knaster, ved jeg ikke,
men det er der helt sikkert andre herinde der ved meget mere om. Men mon ikke droslingen er fjernet efter 18 år :lol:
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hej ABS, og velkommen til.

Du kan gå ind på CMS: http://www.cmsnl.com/, og bladre frem til listen over XRV´ere. Model 1993 Germany findes i to

udgaver, den ene har stelnummer der starter med 20. Den anden, 50P, er den neddroslede udgave, den har stelnummer

der starter med 30, ligesom den du har set på, der altså er neddroslet, medmindre den allerede er lavet om, men det kan

man ikke umiddelbart se.

Min RD04 er også en 50P, men droslingen er fjernet. På den ligger droslingen i gummistudserne mellem karburator

og topstykke, og det er kun de to studse der skal skiftes, mon ikke det er det samme på "din".

Du kan selvfølgelig checke det ved at sammenligne reservedelsnumre på de to modeller, og se om der er andre dele

der har forskellige numre.

Held og lykke med projektet :ok:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
ABS

Indlæg af ABS »

Hej igen,

Tak for indlæggene og modtagelsen :-D

Jeg tager det lidt mere roligt nu 8-) Skulle den stadig være droslet er det heldigvis nemt at fikse, forstår jeg.

Hvordan vil en AT, som har kørt mange kilometer, have det med pludselig at få mere luft? Kan det skabe problemer med motoren? Forøget olieforbrug eller lignende :?:
ABS

'93 XRV750 Africa Twin
Niels

Indlæg af Niels »

Jeg tror ikke du behøver frygte at den skal dø af at få de kræfter den er bygget til oprindeligt. Det er jo ikke fordi den bliver voldsomt mere hidsig af at være i standart trim :roll:
Og så er der jo lige det at en africaner ikke har kørt langt før den har rundet 00000 + 2 gange :-D

Er det den her du har kik på, eller? http://www.dba.dk/honda-xrv-750-africa- ... -69538665/

Hilsen Niels
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Som Niels skriver er den jo bygget til ikke at være neddroslet, og den tid den har kørt neddroslet har den jo

kun kørt på halv kraft, dvs. den burde være mindre slidt end en standard med samme km-stand.

Og hvad standardeffekten angår må jeg også give Niels ret; den trækker ikke skindet af en

budding :!: (i modsætning til Varaderoen :!: :lol: )

Men det er en fed cykel at køre på, og er det den Niels henviser til, ser det ud til at være en fin cykel med

mange fine dele :ok:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
ABS

Indlæg af ABS »

Bønne skrev: Og hvad standardeffekten angår må jeg også give Niels ret; den trækker ikke skindet af en

budding :!: (i modsætning til Varaderoen :!: :lol: )

Men det er en fed cykel at køre på, og er det den Niels henviser til, ser det ud til at være en fin cykel med

mange fine dele :ok:
Hehe. Griner udtryk :lol: Jeg foretrækker nu også min budding med skind på, så den passer nok meget godt til mit temperament 8-)
Tak igen for responsen :-D Og ja Niels, det er bl.a. den jeg kigger på.
ABS

'93 XRV750 Africa Twin
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej ABS.

Cyklen ser fin ud, umidelbart ikke noget at se på billederne der skulle være galt med den, jeg kunne dog se at den mangler bagagebæreren bagpå, men det kan jo være sælgeren har den liggende, synes lige jeg ville sige det, nu hvor mit øje ligge fangede det....

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Niels

Indlæg af Niels »

Ellers kan jeg levere en til en yderst rimelig pris 8-)
Besvar