Karburator mystik?

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Torben

Karburator mystik?

Indlæg af Torben »

Hej alle.

Har (igen) puslet lidt med mine karburatorer til transalpen, som er en '88, og har i den forbindelse også haft et ekstra sæt, som jeg har liggende, adskildt.
På alle de tegninger jeg har set over TA karburatorerne, er der vist en lille skive under spjældnålen. Der er dog ingen skive under de nu 4 nåle, som jeg har haft ude. Kender nogen en forklaring på dette?

Fandt også ud af, at membranerne på dew karburatorer, som sidder på cyklen, er lavet lidt af tyndere gummi end de andre, som måske har siddet på en anden årgang.
Er der nogen, som har "kloget " i TA-karburatorer, som kan komme med mulige forklaringer. Jeg har ikke kunnet finde noget på det tyske TA-Forum.

Problemet, som jeg arbejder på at løse er, at jeg synes den trækker lidt ujævnt, som om den går på "halvanden cylinder", i området 1500 - 2500 omdr/min, altså helt nede i bundtrækket.

TA-hilsen

Torben
Brugeravatar
Peter AT
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Karburator mystik?

Indlæg af Peter AT »

Hej Torben..

Problemet du beskriver i nederste omdrejningsområde, kan være fordi dine spjæld pulserer. Problemet ses ofte efter montering af Dyno Jet optimeringssæt.
Min lokale trimmer guru har løst problemet ved at bore vacumkanalen lidt op og korte 1 - 2 mm. af spjældfjederen. Hans anbefaling er at undlade at montere uoriginale spjæld og nåle. Under alle omstændigheder ville jeg ikke selv begynde at ændre som ovenstående.

Jeg har et ekstra sæt karburatorer du kan prøve at låne. Ved at de er 100 % i orden. Hvis de fungerer på din TA, kan du trimme dine karburatorer efter mine..
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Besvar