Karburator mystik?
: 18. mar 2011, 08:43
Hej alle.
Har (igen) puslet lidt med mine karburatorer til transalpen, som er en '88, og har i den forbindelse også haft et ekstra sæt, som jeg har liggende, adskildt.
På alle de tegninger jeg har set over TA karburatorerne, er der vist en lille skive under spjældnålen. Der er dog ingen skive under de nu 4 nåle, som jeg har haft ude. Kender nogen en forklaring på dette?
Fandt også ud af, at membranerne på dew karburatorer, som sidder på cyklen, er lavet lidt af tyndere gummi end de andre, som måske har siddet på en anden årgang.
Er der nogen, som har "kloget " i TA-karburatorer, som kan komme med mulige forklaringer. Jeg har ikke kunnet finde noget på det tyske TA-Forum.
Problemet, som jeg arbejder på at løse er, at jeg synes den trækker lidt ujævnt, som om den går på "halvanden cylinder", i området 1500 - 2500 omdr/min, altså helt nede i bundtrækket.
TA-hilsen
Torben
Har (igen) puslet lidt med mine karburatorer til transalpen, som er en '88, og har i den forbindelse også haft et ekstra sæt, som jeg har liggende, adskildt.
På alle de tegninger jeg har set over TA karburatorerne, er der vist en lille skive under spjældnålen. Der er dog ingen skive under de nu 4 nåle, som jeg har haft ude. Kender nogen en forklaring på dette?
Fandt også ud af, at membranerne på dew karburatorer, som sidder på cyklen, er lavet lidt af tyndere gummi end de andre, som måske har siddet på en anden årgang.
Er der nogen, som har "kloget " i TA-karburatorer, som kan komme med mulige forklaringer. Jeg har ikke kunnet finde noget på det tyske TA-Forum.
Problemet, som jeg arbejder på at løse er, at jeg synes den trækker lidt ujævnt, som om den går på "halvanden cylinder", i området 1500 - 2500 omdr/min, altså helt nede i bundtrækket.
TA-hilsen
Torben