Benzin pumpe ny model.

Spørgsmål eller tips.
PAVJ

Benzin pumpe ny model.

Indlæg af PAVJ »

Hej.

Kender nogen denne nye elektriske pumpe fra AQ, og er den mon bedre end Mikuni vacuum pumpen?

https://ssl.kundenserver.de/s74270419.e ... 3D3B7%3D29


M.v.h.

Poul
tingtilsalg

Re: Benzin pumpe ny model.

Indlæg af tingtilsalg »

Hvis det er hvad det ligner, så er det en Facet pumpe. Den bruges bla til mindre fly, så er meget driftsikker. Mange sværger til den frem for en mikuni vakuum pumpe.
PAVJ

Re: Benzin pumpe ny model.

Indlæg af PAVJ »

Okay.

Hvad så med denne, det er halv pris og mon ikke det er nogenlunde den samme?

http://ruggedroads.co.uk/shop/article_F ... 3DFacet%26

Ved nogen her hvilket tryk pumpen skal levere? (RD07A)

M.v.h.
Poul
tingtilsalg

Re: Benzin pumpe ny model.

Indlæg af tingtilsalg »

Den fra ruggedroads er en Facet pumpe, som tidligere nævnt. Jeg ved kun at den bliver meget rost på diverse engelske fora, bla fordi den er utroligt driftsikker.

Hvad trykket angår, skal den jo bare fungere som fødepumpe til karburator, det er jo ikke en indsprøjtningsmotor ;-)
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Re: Benzin pumpe ny model.

Indlæg af jesdk »

Jeg har kørt med sådan en Facet i et par sæsoner nu. Og har ikke noget at udsætte på den. Den gør hvad den skal... Den kan findes lidt billigere på feks ebay. Bare husk at få bestilt et par fittings med til den...

Tryket ved jeg ikke rigtig noget om - men hvis du bestiller en Facet 40105 virker det fint.
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Benzin pumpe ny model.

Indlæg af Bønne »

Ja, den ligner jo til forveksling Facet pumpen som har ry for at fungere godt, men om den er bedre end Mikuni
pumpen som også fungerer godt? :lol:
Jeg har i hvert fald ikke haft problemer med min Mikuni på de 4000 km jeg har kørt med den nu. Jeg valgte den
ud fra at jeg så var fri for elektriske problemer i form af dårlige forbindelser og des lige når jeg kører om
vinteren, og så kan jeg bruge den sparede effekt til noget andet, f.eks. varme :lol:
Mikunien kvæver jo kun vakuum, og det er der jo lige så snart motoren bliver tørnet, så hvad kan gå galt :?:
Tror mest det er et spørgsmål om temperament om man vælger den ene eller den anden.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Re: Benzin pumpe ny model.

Indlæg af Torben Vester »

Helt enig med Boenne - hvad kan gaa galt med en vacumpumpe.....?
Membranen kan sikkert gaa i stykker, men har ikke hoert om det.
Har en monteret paa min TA og en paa KTM'en - de sidder bare der og goer deres job.
Der er dog et lille minus: naar karburatorene har vaeret draenet, skal starteren bruges lidt inder der er benzin fremme ved svoemmerhusene.
tingtilsalg

Re: Benzin pumpe ny model.

Indlæg af tingtilsalg »

Det som jeg ser som 2 store plusser ved Facet pumpen er at det så vidt jeg ved stort set ingen mekaniske dele i den, og at den bliver brugt i flyindustri, det må alt andet lige betyde noget for kvaliteten på den.

Jeg har selv kørt med mikuni pumpe på min gamle TA, og intet at udsætte på den. Men tendensen i udlandet ser for mig ud til at hælde mere og mere mod Facet-pumpen. Jeg tror der er en grund til det :-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Benzin pumpe ny model.

Indlæg af iver »

Hvad med vi lavede vores egen tendens og alle brugte Mikuni, det gør jeg nemlig også og den kører upåklageligt..... Så kunne dem i udlandet sige "se tendensen i Danmark" :-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Benzin pumpe ny model.

Indlæg af Bønne »

:ok: Iver :!:

Nu vokser træerne heller ikke ind i himlen, hvad Facet angår. Vi bruger faktisk Facet-pumper på nogle analyzere ude
på mit arbejde, bare en anden model, og det sker da at vi må udskifte en, så evigt holder de altså ikke :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Re: Benzin pumpe ny model.

Indlæg af jesdk »

iver skrev:Hvad med vi lavede vores egen tendens og alle brugte Mikuni, det gør jeg nemlig også og den kører upåklageligt..... Så kunne dem i udlandet sige "se tendensen i Danmark" :-)

Mvh Iver
Naaaaa, jeg holder mig til min tip top flyvemaskine facet pumpe.... men ok, jeg kører nu også de fleste km i udlandet, så det passer jo meget godt :-D
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Benzin pumpe ny model.

Indlæg af Nikolajsen »

Hvad med at "vi" bare køber en motorcykel hvor problemet ikke er tilstede :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Rotax 655

Re: Benzin pumpe ny model.

Indlæg af Rotax 655 »

SÅ Nikolaisen ikke drille - jeg kender forresten også en model hvor benzinen stille og roligt selv løber ud af tanken - så sålænge tyngdekraften eksisterer så skulle der ikke være problemer der :ok:
kite72

Re: Benzin pumpe ny model.

Indlæg af kite72 »

Jeg kører også med facet 40105 på min RD04, og det virker fint.
Men det lader at men ikke skal overvurdere pålideligheden.

http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twi ... -deed.html
jalp

Re: Benzin pumpe ny model.

Indlæg af jalp »

spændende pumpesnak - er der en på alpen? og har jeg noget at frygte?
Besvar