AT vil ikke starte....

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Kazzan

AT vil ikke starte....

Indlæg af Kazzan »

Min AT'er fra '96 gad pludselig ikke starte i går :cry: , har ellers startet hver gang siden jeg hev den frem fra vinterhi.
Den hoster og hakker, den hopper også en del som om den ene cylinder ikke rigtig er med. Har fået nye tændrør og der var gnist på, så vidt jeg kunne se var der bezin i karburatoren. Nogle forslag til hvad det kunne være?

MVH

Kasper Andersen
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: AT vil ikke starte....

Indlæg af Nejmann »

Én idé: Har du haft benzinhanen på reserve for nyligt? Der kan nemlig samles kondensvand i bunden af benzintanken, som kun bliver skyllet ud, når man sætter hanen på reserve. Og fordi vand er "tykkere" end benzin og har en stærkere overfladespænding, så har vandet en tendens til at blive i karburatorerne og "genere" benzinflowet.
Prøv at tømme svømmerhusene - der er en skrue i "bunden" af hver karburator til det samme. Hvis du kan fange benzinen i et glas kan du også se, om der er vanddråber i. De vil ligge i bunden af glasset.
mvh Kåre
Kazzan

Re: AT vil ikke starte....

Indlæg af Kazzan »

Har stået på On hele tiden, fyldte tanken helt op fro et par uger siden og har kun kørt små turer. Men kan lige prøve det når jeg kommer hjem....
Besvar