cdi problemer tror jeg...

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Henrik Søttrup

cdi problemer tror jeg...

Indlæg af Henrik Søttrup »

har købt en 1991 transalp kørt 49000... jeg har haft den i 1 måned nu og har flere gange oplevet at den slår over på en cylinder og omdrejningstælleren går på nul???
sidst det skete søgte jeg på dette forum og fik nogle gode hints. så jeg gik ud og byttede om på de 2 cdi bokse og så virkede omdrejningstælleren igen men den kørte stadig kun på en cylinder..
byttede lidt frem og tilbage og altid med samme resultat... blev så enig om at lade cyklen stå. idag har jeg været ude og trille en tur efter ca 50 km satte den ud et par gange for så at midste den en cylinder helt..... gamle lort..... men denne gang gik omdrejningstælleren ikke ud... måske fordi jeg har byttet om på cdi boksene... det kan da ikke være andet end cdi boksene der er problemet vel????
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Re: cdi problemer tror jeg...

Indlæg af Torben Vester »

Hej Henrik.
Din fejlfinding er foretaget helt korrekt og der er vist ingen tvivl: en CDI box er staet af.
Saadan er TA fra -91 er absolut ikke noget gammelt lort - den er da i sin bedste alder......:-)
Hilsen
Torben - kromanden i Kinesien
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Re: cdi problemer tror jeg...

Indlæg af Henrik Hald »

Enig med Torben, det er helt sikkert en af cdi boksene der er stået af..

Hilsen Henrik..
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: cdi problemer tror jeg...

Indlæg af Søren Dahl »

Har prøvet nøjagtigt det du beskriver Henrik - også ved en model 91 :) DET ER CDI ganske som Torben og Henrik Hald skriver.

- og meget enig med Torben (super dejligt at høre fra dig igen Torben :-D :-D :-D ) - det er bestemt ikke noget gammelt lort - det er en af de bedste motorcykler der findes!

:mrgreen:

Mvh Søren
LauridsT

Re: cdi problemer tror jeg...

Indlæg af LauridsT »

Hej Henrik

Der er ingen tvivl - det er en cdi boks - har lige været det igennem med min TA fra 88. Hvis omdrejningstælleren ikke virker, er det den venstre boks. Man "sidder" den i stykker fordi sædet kan gi sig mere end da det var nyt. Jeg har løst det ved at skifte cdi og få lagt 2 stykker aluminium henover så det ikke sker igen.

Hvis du bor i nærheden af århus, er du velkommen til at kigge forbi, så kan vi lige skifte til en af mine cdi´er så du kan se hvad jeg mener. Du kan ikke se på boksen at den er itu, da det er stikbenene inde i boksen der går i stykker. Men under alle omstændigheder bør du forebygge - så det ikke sker igen.

Med venlig hilsen

Laurids
Henrik Søttrup

Re: cdi problemer tror jeg...

Indlæg af Henrik Søttrup »

jeg takker mange gange for de fine svar... rigtig godt forum med mennesker der brænder for disse maskiner..
jeg har bestilt en ny cdi boks 1854 ex moms ex levering men er åbenbart i restordre så derfor har man ikke fået kørt så meget i det fine påske vejr...
ærgeligt...
og nej maskinen er ikke noget gamelt lort kører faktisk rigtig godt når begge cylindre virker..
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: cdi problemer tror jeg...

Indlæg af Bønne »

Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Henrik Søttrup

Re: cdi problemer tror jeg...

Indlæg af Henrik Søttrup »

så fik jeg sat en ny cdi boks i meeeen det er sgu ikke helt i orden endnu, den sætter ud engang
imellem i små ryk.... kører elleres generelt bedre nu.
har haft en til at se på kaburatorene og de havde et lidt blåt skær men intet kriminelt.
han justerede blande skruerne de stod ikke ens??
4 nye tændrør
ny kølervæsle og nyt bagdæk...
den er påvej i den rigtige retning..
Henrik Søttrup

Re: cdi problemer tror jeg...

Indlæg af Henrik Søttrup »

måtte bide i det sure æble og få endnu en ny cdi boks,, skulle en tur til billund i sommerhus og valgte at tage motorcyklen den gik på en cylinder flere gange på turen... har nu sat cdi boks nr 2 i så nu er begge to nye.... så nu kører vi perfekt....
nice....
Besvar