Justering af motorgang - AT 1988

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Kille

Justering af motorgang - AT 1988

Indlæg af Kille »

Har brug for nogle kvikke hoveder til at hjælpe -

AT 88' Starter perfekt, kører i tomgang -1200 omdr/min, accelererer fint, kører 160 uden problemer, men fra 110 og op sætter den ud hver ca. 5-10-15 sek ved konstant fart. Den har fået nyt oliefilter og olie, luftfilter, tændrør, vacuum justeret kaburator, kædekit (udstødning er Africa Queen uden indmad) - vi har skiftet begge CDI'er fra min egen AT der kører perfekt - intet hjælper??
Jeg tænker at næste skridt er en tur på rullen med dysning etc. - kan det undgåes, er der en der kender problemet???
tingtilsalg

Re: Justering af motorgang - AT 1988

Indlæg af tingtilsalg »

hmm, så vidt jeg husker sidder der et filter på selve benzinhanen på tanken. Måske det var værd at undersøge for snavs.

Ellers kan det være det var værd at skille karburatorer ad og rengøre dem incl dyser. Men måske nogen byder ind lidt mere teknisk ekspertise end jeg :-)
Brugeravatar
JP
Indlæg: 311
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Justering af motorgang - AT 1988

Indlæg af JP »

Hej
Det kunne måske være vakuumslangen til åbning af bensinhanen.
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Justering af motorgang - AT 1988

Indlæg af Nejmann »

Kille skrev:AT 88' Starter perfekt, kører i tomgang -1200 omdr/min, accelererer fint, kører 160 uden problemer, men fra 110 og op sætter den ud hver ca. 5-10-15 sek ved konstant fart.
Hej Kille.
Skal det forstås sådan, at hvis man giver gas fra 110km/t, så er der ingen udsættere? I så fald lyder det som noget der skal klares med en karburatorjustering. Du kan finde diagrammer ude på nettet som viser hvilke dele (hoveddysse, nål, tomgangsblanding osv) man skal ændre ved for at ændre på blandingen ved forskellige grader af 'gashåndtagsåbning', men hvis man ikke har en gasmåler og gerne et rullefelt, så er det ikke helt nemt at finde den rette justering...

Mvh Kåre
Besvar