Side 1 af 2
continental tkc 80 spørsmål
: 14. aug 2011, 12:48
af Tinning
jeg er nået det til at jeg vil prøve at kører med continental tkc 80 men nu har jeg sidet og kigget på dem og nu opstår der et spørgsmål
hvad er forskellen på 90/90 - 21 54 S TT M/C TKC80 og 90/90 - 21 54 T TL M/C TKC80
mvh Tinning
Re: continental tkc 80 spørsmål
: 14. aug 2011, 13:15
af Tidligere_medlem_1
Re: continental tkc 80 spørsmål
: 14. aug 2011, 13:56
af Nikolajsen
Med andre ord

hastigheden det er godkendt til.
Re: continental tkc 80 spørsmål
: 14. aug 2011, 14:24
af tingtilsalg
Ikke kun.
Det ene hedder TT, det andet hedder TL.
Jeg kender ikke de eksakte forkortelser, men TT er TubeTyre tror jeg. Det andet er TubeLess.
Så altså, det ene kræver slange, det andet gør ikke. Men TL kan selvfølgelig også sagtens bruges med slange.
Re: continental tkc 80 spørsmål
: 14. aug 2011, 15:35
af jesdk
Bare tag det billigste

Re: continental tkc 80 spørsmål
: 14. aug 2011, 17:00
af Tinning
ok mange tak for hjælpen så bliver det til tt dæk da min Transalp kører men slanger
men nu følger der så endnu et spørgsmål
hvad gør i andre når i for dæk .
monterer i dem selv eller for i et værksted til det
jeg kan sagtens selv sætte dem på men kan ikke afbalancere dem
mvh Tinning
Re: continental tkc 80 spørsmål
: 14. aug 2011, 17:25
af Henrik Hald
Hej Tinning, jeg skifter også selv dæk, plejer aldrig at afbalancere dem, det synes at fungere fint uden afbalancering..
Mvh Henrik..
Re: continental tkc 80 spørsmål
: 14. aug 2011, 17:39
af Nikolajsen
Henrik Hald skrev:Hej Tinning, jeg skifter også selv dæk, plejer aldrig at afbalancere dem, det synes at fungere fint uden afbalancering..
Mvh Henrik..
Ditto
Og ja, 54 S TT, må være det rigtige.
Re: continental tkc 80 spørsmål
: 14. aug 2011, 19:17
af Tinning
det vil jeg så prøve og hvis det så hopper for meget må jeg forbi en der kan afbalancere dem men jeg tror det går når det er sådan dæk
jeg vil bruge aftenen i morgen på at se hvem der har nogle jeg kan købe
mange tak for hjælpen
Re: continental tkc 80 spørsmål
: 14. aug 2011, 21:06
af yaknudsen
Jeg skifter også selv dækkene på MC'en. En 2-3 dækskift om året bliver det i reglen til. Men er efterhånden kommet frem til samme konklusion som de andre vedrørende afbalancering. Det er tilsyneladende yderst sjældent nødvendigt. Så jeg gør det heller ikke (mere).
Har adgang til et manuelt afbalancerings-stativ hvis du mod forventning skulle få brug for det. Desuden er min kaffemaskine altid klar, og den lokale bager har så mange kager at de er nødt til at sælge nogle af dem. Så det kan ganske enkelt ikke gå galt.

Re: continental tkc 80 spørsmål
: 14. aug 2011, 21:56
af Bønne
Som Tingtilsalg rigtigt skriver, så betyder TT til slange, og TL betyder slangeløst, dog er den helt korrekte betegnelse
TT=TubeType og TL=TubeLess. Men en slange i et TL-dæk er ingen god ide når der findes et TT-dæk. Grunden til at
mange dækfabrikanter laver begge dele, er fordi at der i et TL-dæk er lagt en ekstra gummibelægning indeni, man kan
sige at "slangen" er integreret i dækket. Hvis man så lægger en slange i svarer det på en måde til at man har to slanger
i, hvilket vil give en øget friktion og dermed en højere varmeudvikling, og det er ikke sikkert dækket kan holde til det.
Dog er der nogle at Michelins dæk der hedder TT/TL, og de er beregnet til at køre enten med eller uden slange.
Hvad load- og hastigheds-index angår skal dækket minimum have det index som cyklen er godkendt med, det står i
instruktionsbogen. Dvs. man må gerne sætte et dæk på med et højere load- eller hastigheds-index end den er godkendt
med, men det gør så bare dækket dyrere, så det er der jo ingen grund til.
Hvis du har et sæt ordentlige dækjern og lidt sæbevand, kan du sagtens montere det selv, jeg gør det selv på mine
cykler (med undtagelse af Varaderoen, det har noget med de malede fælge at gøre). Men vær opmærksom på
omløbsretningen (markeret med en pil på siden af dækket), og om der er en, som regel gul eller rød prik på siden af
dækket, den markerer det letteste sted på dækket, og skal derfor sidde ud for ventilen. Du behøver nok ikke være
bange for at dækket hopper, jeg har aldrig været ude for det, og jeg afbalancerer dem heller ikke.
God fornøjelse.
Re: continental tkc 80 spørsmål
: 15. aug 2011, 19:32
af Tinning
jeg takker for alle de gode svar og jeg bestiller om lidt
jeg har skiftet dæk mange gange på både knallerter og mine motorcykler så jeg ved det sagtens kan klares .men jeg har ikke før kørt med så stort et mønstre så det bliver sjovt at prøve .
hvis det mod forventning driller så finder jeg køge og yaknudsen . takker for tilbudet
Re: continental tkc 80 spørsmål
: 18. aug 2011, 19:14
af Rotax 655
Hej IB
Skal der grove knopdæk på knallerten - så vælg Karoo dæk istedet
Holdbarheden er OK for knopdæk på asfalt - og de er simpelthen fremragende i terræn. Og en tur langs den Jyske Vestkyst i vandkanten med Karoo dæk monteret - går rigtig godt
vh Leif
Re: continental tkc 80 spørsmål
: 18. aug 2011, 22:05
af Tinning
jeg har bestildt tkc 80 så det må blive en anden gang de skal prøves
Re: continental tkc 80 spørsmål
: 19. aug 2011, 18:28
af Tinning
nu er mine dæk kommet selv om dækonline skrev at de var i rest og jeg først skulle forvente dem d 23
jeg har kigget på dækkene og der er en lille pil hvor der står twi det er det mærke jeg regner med at skal side ved ventilen
jeg kigger på det i morgen og har jeg misforstået det med twi så skriv endelig
mvh Tinning