Side 1 af 1

Neddrosling af TA 91'

: 17. aug 2011, 17:57
af avs
Hej, jeg er ny i MC-verden og har erhvervet mig en TA som første MC.
Da jeg 'kun' er 18, skal den desværre neddrosles og det er ikke noget jeg har ret meget forstand på. Er der nogle der har erfaringer med dette, eller nogle som kan hjælpe?
Den nærmeste Honda-forhandler vil have 3500-4000 kr. for at montere et neddroslingssæt i indsugningen og efterfølgende syne den med det.
Kan jeg spare penge ved selv at købe og montere det? Jeg har kigget lidt på nettet og har fundet det her:

http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 25-kw.html

- Hvis man har lidt teknisk snilde, er det så et projekt der er værd at overveje? Så er udgiften reduceret til ca. 800 kr. + fragt + syn... :)

Re: Neddrosling af TA 91'

: 17. aug 2011, 22:48
af tingtilsalg
Hvis du er ferm på fingrene, så uden tvivl ja. En TA motor er ikke svær at pille i.

Re: Neddrosling af TA 91'

: 18. aug 2011, 15:00
af Bønne
Hej avs

En anden mulighed er at købe de originale indsugningsstudser til en tysk neddroslet model (27P).
De kan f.eks. fås hos CMS i Holland:

Nummer 10 på tegningen for den forreste cylinder: http://www.cmsnl.com/honda-xl600v-trans ... _0300.html

og nummer 7 på tegningen for den bageste cylinder: http://www.cmsnl.com/honda-xl600v-trans ... _0301.html

Re: Neddrosling af TA 91'

: 20. aug 2011, 11:35
af avs
Og er det - i følge lov og orden - helt okay? For dér er der godt nok penge at spare!

Re: Neddrosling af TA 91'

: 23. aug 2011, 17:20
af Bønne
Hej Anders

Både det sæt du selv har fundet og de originale, er jo til det tyske marked og må derfor give samme resultat, altså 25KW.
Hvordan det så passer til de danske effektgrænser er jeg ikke helt klar over, jeg kender ikke de regler så godt.
Men du kan jo evt. spørge på det synssted der skal syne den om de er OK, de må jo kende reglerne.

Som Tingtilsalg skriver er de ikke så svære at skifte, men der er nogle ting der skal af for at komme til dem: saddel,
kåbesider, tank, indsugningskanalen fra luftfilteret, og så selvfølgelig karburatorerne.

Re: Neddrosling af TA 91'

: 23. aug 2011, 19:50
af tingtilsalg
Hmm, 25 kw passer meget godt med 34 HK, som er grænsen for et bette MC-kørekort. Så jeg tror den er ganske gangbar :-)

Re: Neddrosling af TA 91'

: 24. aug 2011, 11:16
af avs
Tak for jeres tilbagemeldinger!

Er den tyske model ikke på 20 kw (vistnok 27 hk)? Det synes jeg at have set et sted...
Jeg må nok hellere lige et smut forbi mit synssted, som forslået :ok:

Re: Neddrosling af TA 91'

: 23. nov 2011, 14:28
af avs
Hej igen

Jeg må hellere lige fortælle at jeg fik den neddroslet + synet og har efterhånden kørt mange km på den. Selvom den halve mængde heste er i stalden, så kører den sgu' fint :-D

Mvh Anders

Re: Neddrosling af TA 91'

: 23. nov 2011, 14:55
af Bønne
Tillykke med det :!:

Dejligt med en tilbagemelding :ok:

Var der nogle problemer i det, eller gik det smertefrit :?:

Re: Neddrosling af TA 91'

: 04. dec 2011, 17:26
af avs
Selve neddroslingen var en nem operation, men fordi jeg købte 27 hk "indsugningskit" som er en reservedel for den tyske model, så følger der ikke en attest med, som man skal køre rundt med på en neddroslet mc.
Jeg fik synsmanden til at skrive det på papirene til motorkontoret. Så nu håber jeg ikke at jeg bliver stoppet af politiet, da jeg så - i værste tilfælde - skal ud i en længere forklaring ;-)