toppakningen er vist defekt?
: 07. okt 2011, 10:09
Hej gamle Honda venner
jeg kører jo ikke længerer (desværre) på en af de pratfulde allroader men vil nu alligevel stille et spørstmål til de meget vidende MC folk her, jeg ved jo at der er flerer der er dygtige mekanikerer.
Den een cylindrede Pegaso m motor fra 1997, det er den vandkølede 5 ventilede Rotax 665 ccm motor, er begyndt at blive meget varm, + 100 grader og meget merer. Der kommer bobler i ekspensionsbeholderen når motoren kører og damp ud når den bliver varm. Tilsyneladende er der ikke vand i olien, og olietemp. er OK på max 80 grader - men toppakningen er vist ved at gå. Nu har jeg så tænk på selv at skifte den..og måske selv fremstille en (en ny koster vist 600 kr)http://www.ultimateparts.net/aprilia/c.php?i=17639 (no 6) hvis den købes i udlandet.
Er der nogen der har nogle gode råd. skal cylinderen planslibes inden montering? eller er udskiftningen et job for fagfolk.?
Og hvor køber man det rigtige materiale til fremstilling f en toppakning?
Kan man helt undværer den besværlige toppakning og erstatte den med andet?
På forhånd tak
vh
Leif

jeg kører jo ikke længerer (desværre) på en af de pratfulde allroader men vil nu alligevel stille et spørstmål til de meget vidende MC folk her, jeg ved jo at der er flerer der er dygtige mekanikerer.
Den een cylindrede Pegaso m motor fra 1997, det er den vandkølede 5 ventilede Rotax 665 ccm motor, er begyndt at blive meget varm, + 100 grader og meget merer. Der kommer bobler i ekspensionsbeholderen når motoren kører og damp ud når den bliver varm. Tilsyneladende er der ikke vand i olien, og olietemp. er OK på max 80 grader - men toppakningen er vist ved at gå. Nu har jeg så tænk på selv at skifte den..og måske selv fremstille en (en ny koster vist 600 kr)http://www.ultimateparts.net/aprilia/c.php?i=17639 (no 6) hvis den købes i udlandet.
Er der nogen der har nogle gode råd. skal cylinderen planslibes inden montering? eller er udskiftningen et job for fagfolk.?
Og hvor køber man det rigtige materiale til fremstilling f en toppakning?
Kan man helt undværer den besværlige toppakning og erstatte den med andet?
På forhånd tak
vh
Leif