Side 1 af 1

speedometerdrev og snekke

: 24. okt 2011, 23:40
af jalp
Nu er det så tredie gang, på to år at mine snekke på alpen skal skiftes :evil: den første skiftede tidligere ejer ved overtagelse, den holdt ikke så længe :shock: (måske havde han ikke kælet for drevet før udskiftning og sparet lidt på fedtet) Den anden skiftede jeg selv og den har vel kørt ca. 6000. Før montering var drevet gjort pænt rent for gammel fedt og plastikrester fra den ødelagte plastik-fætter( det er den jeg kalder snekken :!: ) jeg benyttede ingen rensemidler men kun klud,vatpind og hvad jeg ellers fandt egnet til rensning. Masser af nyt fedt og derefter montering. Det er som nævnt 6000 siden og nu skal jeg skifte igen!
Er mit drev mon slidt? Spindlen som jeg ikke kan få ud af klumpen, kan flyttes ca 3 mm i klumpen, hvilket næsten er en tandbredde på spindlen - forstår i det ! :-)
Kan spindlen tages ud ? Må jeg nedsænke hele klumpen i petroleum for at rense den helt og derefter fylde den med fedt igen? Er der nogen på forum der renser og op-fedter med fast interval? Det er squ træls at købe plastik for 30 euro hvert år fing2 . Håber der er hjælp og svar derude :-D

Re: speedometerdrev og snekke

: 25. okt 2011, 08:13
af Nikolajsen
Jeg tænker lidt på kablet, er det skiftet?
Hvis det går for stramt kan det jo nemt ødelægge drevet.

(ved godt jeg ikke lige har svaret på dine spørgsmål)

Re: speedometerdrev og snekke

: 25. okt 2011, 10:31
af jalp
Kablet er som nyt :-D Det skal selvfølgelig have en gang fedt når jeg samler alpen igen

Re: speedometerdrev og snekke

: 25. okt 2011, 21:45
af Nikolajsen
Ja, så har jeg ikke rigtigt noget bud på hvorfor det bliver ved med at gå i stykker :-(
Jeg har desværre ikke rodet så meget med drevet, så jeg kan ikke lige besvare dine spørgsmål, ud over det med fast interval, og nej, det gør jeg ikke med noget fast interval.

Re: speedometerdrev og snekke

: 30. okt 2011, 21:26
af Bønne
Hej

Du beskriver selv årsagen i dit første indlæg: " Spindlen (snekken) som jeg ikke kan få ud af klumpen, kan flyttes ca 3 mm i klumpen".
Når den kan det kører den ikke som den skal på tænderne på nylondrevet, og det bliver derfor slidt. Jeg tror den lille ring der holder
snekken er skruet i, så kan man løsne den burde man kunne justere spindlen med nogle små skiver. På min kunne jeg ikke løsne den,
og jeg endte med at købe et komplet nyt drev hos CMS, det er 9000 km siden, og der har ikke været problemer siden.