Transalp tænding

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Transalp tænding

Indlæg af Tinning »

hej til jer alle
jeg håber at i alle er kommet godt ind i det nye år

nåh men her kommer mit spørgsmål så
burde min Transalp fra 89 kunne tænde motoren når den står på sidestøtteben :?: grunden til at jeg spørger er at den har den ikke kunne i de 8 år jeg har ejet den men da vi i dag var 3 ude og kører årets første tur var det kun mig der måtte slå støttebenet op for at starte efter en kaffe pause og det undrede vi os over .
de andre 2 har ikke set lyset så de kører Yamaha og vi talte om det var en fabriks holdning siden de kan og jeg ikke kan

med stor nytårs hilsen Tinning
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Re: Transalp tænding

Indlæg af Torben Vester »

Hej Tinning.
Godt Nytaar.
Din TA skal kunne starte med side stoettebenet ude, naar den staar i frigear - naar du saetter den i gear med stoette benet ude skal den gaa ud.
Jeg tror, at din frigears kontakt er i stykker...... har du et groent lys i instrumentpanelet, naar den staar i frigear...??
Hilsen
Torben - Kinesien
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Transalp tænding

Indlæg af Tinning »

ok så er der noget galt og ja jeg har grøndt lys så nu kan jeg håbe at nogle af alle jer kloge her inde kan hjælpe mig med hvor jeg så skal lede efter problemet men jeg har levet med det i 8 år så det haster ikke :-D

takker ind til videre
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Transalp tænding

Indlæg af Nikolajsen »

Støttebens kontakten kommer til i 89, så Torben har ret....medmindre det ikke er en 89 :?: men måske en 88 der først er indregistreret i 89 :idea:
Måske problemet er i kontakten ved støttebenet.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Transalp tænding

Indlæg af Tinning »

der står 1989 på pladen nede på siden så det tror jeg på og den har støttebenskontakt men jeg har en lampe der lyser gult når benet er nede men jeg kigger om der er noget der jeg kan se en fejl på

mvh Tinning
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Transalp tænding

Indlæg af Nikolajsen »

Ok. Når både frigears lampen of støttefods lampen virker, Så lyder det lidt mærkeligt :shock:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Re: Transalp tænding

Indlæg af Torben Vester »

Hmmm - lyder underligt... har selv haft en -89 US model og husker ikke lige noget om en gul lampe, som lyser naar benet er nede.
(Nu er jeg ikke saa meget for alt det der nymodens noget, saa derfor nu er jeg den lykkelige ejer af en -87 model - UPS.... den bliver jo faktisk 25 aar i aar!!!!)
Der indgaar ogaa en koblingskontakt i el kredsen - saaledes at motoren kan startes - selv om den staar i gear - hvis koblingen er trukket.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Transalp tænding

Indlæg af Tinning »

så vil jeg prøve at se på koblingskontakten når jeg kan finde lidt tid og har fundet ud af hvor den gemmer sig

mange tak og jeg vender tilbage når jeg har kigget men det tager et par dage :-D
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Transalp tænding

Indlæg af iver »

Koblings kontakten sidder muligvis oppe ved koblingsgrebet, måske endda i selve grebet, hvis der går to ledninger ind deroppe skulle den være god nok!

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Re: Transalp tænding

Indlæg af Torben Vester »

Jeps - Iver har ret (igen).....:-)
Koblings kontakten sidder inde i holderen til grebet - proev at traekke/bevaege koblingen og lyt.... du skal kunne hoere et lille klik, naar kontakten aktiveres.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Transalp tænding

Indlæg af Tinning »

jeg har nu haft lidt tid med honda :-D og der er to ledninger der går til koblingsgrebet og det giver også et lille klik når jeg trækker koblingen så nu ved jeg igen ikke hvor jeg skal kigge hen :?:

forslag modtages stadig gerne men finder vi ikke svaret så pyt jeg har jo levet med det længe :-D

vi ses derude
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Transalp tænding

Indlæg af iver »

Hmmmm ja det lyder lidt mystisk, men selvom kontakten virker er det måske ikke sikkert at den får sendt "signalet" frem eller tilbage om man vil. Har du målt om der er strøm/forbindelse oppe ved koblingskontakten?

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Transalp tænding

Indlæg af Nikolajsen »

Nu har jeg lige kigget lidt på et diagram, og man kunne faktisk godt tænke sig at tændingen ikke får besked om at den er i frigear, selvom frigears lampen lyser.
Men andre ord måske en ledning fra frigears kontakten til tændingen. Ledningen deler sig tilsyneladende, og går derefter til lampen og tændingen.
Men jeg er bare smed, og derfor ikke verdensmester i diagrammer :shock:

Hvis vi lige forfølger koblingskontakten.....hvis side støttebenet er oppe, og den er i gear, kan du så starte når du trækker koblingen?, eller skal den være i frigear?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Transalp tænding

Indlæg af Tinning »

jeg har ikke målt da mine evner til el kan ligge på et meget lille sted og nu driller lyset også :cry: (intet lys i front)
den vil gerne starte i gear med koblingen trukket

jeg tænker på om der er en god el saglig som har lidt tid at ofre på mig og Honda :?:

men en anden tanke er hvad står sådan et nyt ledningsnet i for det må jo værer slidt her efter 22 år

jeg nyder min dejlige Honda men hvorfor f... er det ellen der skal drille når jeg ikke fatter det :twisted:
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Transalp tænding

Indlæg af Bønne »

Hej Tænding... øhh Tinning :lol:

Lad nu være med at skyde gråspurve med kanoner. Selvfølgelig er et 22 år gammelt ledningsnet ikke som nyt, men derfra
og så til at udskifte det, er der godt nok langt. Hvis det ikke ligefrem er fyldt med kronemuffer og andre uautoriserede
indgreb, kan det sagtens være i en fornuftig stand. Min gamle CB 750 K7 årgang 1977 kører stadig med sit originale
ledningsnet, og det fungerer ganske udmærket, men det har selvfølgelig været vedligeholdt undervejs. En gang kontaktrens
i multistikkene og efterfølgende silikonefedt hjælper altså langt hen ad vejen.

Hjælp fra en el-kyndig kan vi nok finde ud af, kan se du er fra Albertslund. Jeg bor ved Svinninge i Vestsjælland, så er
det bare om det skal være hos dig eller hos mig (ca. 65 km), og hvornår?
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar