Side 1 af 1

koblingsvanvid

: 21. maj 2012, 16:12
af avs
Hej HARK!

Jeg er orange med at skifte kobling og er nu stødt på et problem. Efter at have banket med hammer på skruetrækker på den møtrik som, i følge Haynes, skal være 'unstaked' før den kan skrues af, så kan jeg alligevel ikke få den af. Motorcyklen står i femte gear og min gamle, tunge far står på bagbremsen. Skal min far bare udskiftes med den tungere nabo, eller er det et gyldent trick jeg misser?
Lad mig høre hvordan I gør! :-)

- der er her tale om en Transalp fra '91

Re: koblingsvanvid

: 21. maj 2012, 16:14
af avs
Jeg er ikke orange, men i gang med at skifte... Nutidens mobiler og deres rettesystemer :shock:

Re: koblingsvanvid

: 21. maj 2012, 21:53
af Lindboe
Hejsa.
Jeg ved ikke lige hvordan det er på Alpen, men tjek om der er lingsgevind.
MVH. Niels

Re: koblingsvanvid

: 21. maj 2012, 22:19
af avs
Det står der desværre ikke noget om i Haynes, men jeg har givet det et forsøg og den rykker sig bestemt heller ikke venstre om. Øv øv.

Re: koblingsvanvid

: 25. maj 2012, 18:59
af Tinning
prøv evt om du ikke kan få den løs med en blodtspænder det har hjulpet mig flere gange med bolte der ellers sad urokeligt fast

Re: koblingsvanvid

: 25. maj 2012, 19:08
af Nikolajsen
Du har med andre ord, sørget for at låseblikket er bukket "tilbage" :?:
Jeg plejer at sætte en messing skrue, (eller noget andet blødt, som ikke skader tænderne, det kan måske også være en klud der er foldet tilstrækkeligt) i klemme på de 2 tandhjul.

Re: koblingsvanvid

: 26. maj 2012, 14:53
af avs
Tak for hjælpen! Herligt med sådan et foMvhrum.

Nu skal jeg bare have fingre i en Pressure Plate, se evt i KØB/SALG, hvis I har sådan en liggende :-)

Mvh