Jeg har jo valgt at køre min nymalede Transalp helt tør for olie.. altså som i knaaaastør at den er sprunget i luften..
Hurtig forklaring på mit idioti.. Kørte forrige år i fuld fart og pressede den fine Honda ud over alle grænser på en tur til Vordingborg for at køre DM i Enduro.. Her klare jeg så rigtig flot at brække mit håndled og må udgå..Der var også nogle søde mennesker her fra Honda Allroad klubben, men jeg var så meget rundt på gulvet over min brækkede arm, at jeg hverken fik hilst pænt eller fik en sludder.. Så undskyld, hvis jeg har var fraværende, det var ikke fordi jeg ikke ville sludre..

Men tiden gik og armen blev hel igen, og da jeg så skulle til at køre igen.. Ja så havde jeg da glemt om den vilde tur til Vordingborg. Når den bliver presset så hårdt, så ved jeg jo godt at den bruger olie, men jeg havde glemt alt om det...Så da jeg kører på den igen, så klaprede den en hel del, men jeg havde tidligere på året knækket en bolt der holdt mit aluminiums bundskoldet på plads, så troede jeg faktisk det var det der larmede.. Men det var det desværre ikke, hvilket jeg konstaterede da jeg blev træt af larmen og afmonterede mit bundskjold.. Da larmede den endnu mere.. Jeg måtte tørt konstatere at olie advarselslampen ikke virkede og min motor var kørt tør for olie og ødelagt..
Det har jo så betydet at jeg ikke har været ude og køre i år..

Er der nogen der erfaringer i at isætte sådan en motor.. Passer den lige over, eller skal man have lavet en masse modificeringer her, der og alle vegne..
Jeg går i gang med at skille Transalpen ad i løbet af denne uge, hvis nogen har nogle gode råd, erfaringer eller gode tips og trics, så vil jeg ydmygt gerne lytte og gøre brug af disse erfaringer..
Mange hilsner
Trine