Jeg har gjort det et par gange på min KTM og det er ikke raketvidenskab. Jeg ved det kan drille lidt mere på andre modeller, men i princippet er det ikke så svært.
Læg mærke til om egerne er lige lange i begge sider, hvis de ikke er det så husk hvor de lange sidder, så det passe igen når du samler.
Når de skal på igen, så sørg for at de er helt rene og renset for evt rust. Du skal samle en side af gangen, og husk at give gevindet en smule fedt, så er de lettere at justere og evt skille ad en anden gang. Start med at spænde feks 4 omdrejninger, og når alle egerne er på plads, så spænd dem feks 5 omgange og så 2 osv. ind til de er stramme alle sammen. lav evt dit eget system, bare sørg for at du giver alle de samme omgange. Når de er så er ved at være kan du lytte dig til om de er lige spændt ved at slå på dem med en skruetrækker, og så skal de helst stemme ens, altså give det samme "pling", (hvis de siger "plok" er de ikke starmme nok

) Til sidst skal du lave en opstilling hvor du får hjulet til at dreje rundt, mens du kan holde et fast punkt ind til fælgen, så du kan se om det løber lige. Du skal sikker justere lidt på tilspændingen af egerne, selv om du har været omhyggelig med at spænde dem ens, men det giver næsten sig selv, bare husk at spænde lidt af gangen og ikke overspænde. Giv dig god tid, det tager nok et par timer første gang, men så er det til gengæld lidt fedt selv at have lavet sit hjul
God fornøjelse!
Mvh Niels