Nye skiver til rd04

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Ksejersen

Nye skiver til rd04

Indlæg af Ksejersen »

Hej Hark' ere!
Jeg skal have 3 nye skiver på AT' en. Hvad kan i anbefale? EBC? Lucas? Kyoto? Wavy / almindelige?
Ligeledes søges erfaringer med bremseklodser. Sintered vs Organic?
Mvh,
Kristian
Senest rettet af Ksejersen 25. dec 2012, 20:04, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Nye skiver til rd04

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg har ingen erfaring med skiver, men hvis jeg skulle have nye, ville jeg vælge originale. Evt. fra David Silver Spares (DSS).
Mht. klodser har jeg prøvet Lucas og originale. Jeg kunne ikke mærke/høre forskel, og det er sintered
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Re: Nye skiver til rd04

Indlæg af Bønne »

På min vintercykel, Africa Twin, kører jeg med Tourmax skiver foran, købt her: http://www.mandp.co.uk/productinfo/5792 ... cs/Tourmax.

De fungerer ganske udmærket, men ruster dog en del ved vinterkørsel, men nu bliver forbremsen jo heller ikke brugt så meget om vinteren :lol: .

Bagpå har jeg en EBC, købt her: http://viewer.zmags.com/publication/5d6 ... 6a6be2/316, den ruster ikke lige så meget, men bliver selvfølgelig også brugt noget mere.

Klodserne er fra Vesrah, alene af den årsag at de kan holde til vinterbrug, bremseeffekten er jeg ikke så imponeret af, de bremser dog rigeligt til vinterbrug.

På Varaderoen, og min gamle CB 750´er, bruger jeg SBS, det har været mit foretrukne mærke i mange år, de kan nemlig bremse, også i regnvejr. De egner sig bare ikke til vinterkørsel, de bliver ødelagt af salten.

Hvad du skal vælge er vel op til dit eget temperament, krav og pengepung. Jeg tror ikke der er noget videre forskel i bremseevnen om det er den ene eller den anden skive, og vælger du SBS klodser skal den nok stoppe uanset hvilke skiver du vælger.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar