Side 1 af 1

XRV 750 RD07-S 1995

: 08. jan 2013, 20:59
af Tinning
vil sådan er motor passe i en xl 600v fra 89 og hvor meget skal jeg evt bruge ud over motoren

der er nemlig en til salg her på siden og lidt flere kræfter ville jeg ikke blive ked af

mvh tinning

Re: XRV 750 RD07-S 1995

: 08. jan 2013, 21:39
af Nikolajsen
Hej Tinning.
Der er skrevet rigtig meget om dette emne i forum allerede...
Blandt andet her viewtopic.php?f=4&t=2502&hilit=motor+i+transalp Som du måske kan huske :lol: :lol: da du selv har skrevet der. :-D
Men prøv evt selv at søge på andre tråde, som jeg er helt sikker på der er.

Re: XRV 750 RD07-S 1995

: 09. jan 2013, 09:41
af tingtilsalg
Du skal i hvertfald bruge karburatorer. Jeg er ikke helt sikker på om du kan bruge CDI bokse og tændspoler fra Transalpen. Men mon ikke du kan lave en aftale med sælger om at prøve lidt forskellige stumper, inden du køber.
Da jeg smed en 750er i min Transalp kunne jeg fint bruge CDI og tændspoler. Men det var også en ældre RD04 motor.
Du skal også have forrør med. Og lige så vigtigt skal du have fat i en indsugningstragt fra en RD04. Den har ikke en indsnævring som tragten på Transalpen har. Det kan også være nødvendigt at finde et mindre kølevandsreservoir da det originale ikke kan være der for det ekstra ophæng der er på motoren.

Når du nu er igang, så tag da også og køb bagsvinger, bremser osv Så du kan få skivebremse bagpå. Det gør en verden til forskel 8-)

Re: XRV 750 RD07-S 1995

: 09. jan 2013, 17:10
af Nikolajsen
Der er alligevel en del små tricks. :ok:
Måske det var en ide (hvis der er en med viden om den slags, der gider), at lave en beskrivelse af sådan en operation, da det tit er oppe at vende i forum.
Beskrivelsen kunne så ligge på forsiden, unden teknik. Og man kunne henvise til den, når der blev spurgt.

Re: XRV 750 RD07-S 1995

: 09. jan 2013, 17:37
af tingtilsalg
Jeg synes da efterhånden jeg har beskrevet det er par gange her på forum.
Det er i øvrigt ret ligetil. Ud med den gamle, i med den nye. Indsugningstragt fra RD04 skal bruges. Og som før nævnt er det bare lige at eksperimentere med CDI-bokse og tændspoler. Men jeg tvivler stærkt på at det er noget større problem at hitte ud af.

Re: XRV 750 RD07-S 1995

: 09. jan 2013, 18:31
af Tinning
takker for svarene og vil nu tænke om det er nu det skal være

men det lyder til at værer lettere at finde en rd04

Re: XRV 750 RD07-S 1995

: 09. jan 2013, 20:43
af tingtilsalg
Tinning skrev:takker for svarene og vil nu tænke om det er nu det skal være

men det lyder til at værer lettere at finde en rd04
Læs nu hvad jeg skriver.

Re: XRV 750 RD07-S 1995

: 10. jan 2013, 15:58
af Tinning
jeg tænker bare at hvis jeg skal til at finde eb tragt mm fra en rd04 så er det måske lige så let med en hel rd04

men jeg går i tænke boks

takker

Re: XRV 750 RD07-S 1995

: 10. jan 2013, 19:57
af tingtilsalg
Den er nemlig rigtigt svær at finde sådan en 8-)

http://www.ebay.co.uk/itm/1993-HONDA-AF ... 19d46df9a0

Der er ingen grund til at gøre tingene mere besværlige end højest nødvendigt. Køb den motor, smid den i stellet og rode med de ting der må drille lidt. Er du i tvivl så stik mig 1000,- og kom med stumperne, så skal jeg nok gøre det for dig. Men stiller selvfølgelig ingen garanti ;-)

Re: XRV 750 RD07-S 1995

: 13. jan 2013, 17:54
af Tinning
efter at have været hjemme fra et par dage er jeg nu tilbage 8-)

det er tiltalene at hente den motor og så rode med den men hvad for en vand beholder satte du så på og hvordan er det lige man regner på d 20% man må øge med er det kobik eller heste ?

mvh Tinning

Re: XRV 750 RD07-S 1995

: 13. jan 2013, 18:01
af tingtilsalg
Jeg fandt dengang en bette beholder den lokale MC forhandler havde liggende på et fjernlager. Aner ikke hvad den var fra.
Men jeg er sikker på du kan gøre det samme.

Det er 20 % effektforøgelse du skal holde dig inden for. Og det går også lige.

Re: XRV 750 RD07-S 1995

: 13. jan 2013, 18:10
af Tinning
ok så må jeg tænke om det er noget

jeg takker