AT Kørelys!

Spørgsmål eller tips.
Besvar
skilmose

AT Kørelys!

Indlæg af skilmose »

Vi er to mand der har en AT 650 89' henholdsvis 750 94', og begge med meget ringe kørelys!

Er der nogle der har erfaringer med at skifte de originale lygter/paraboler ud med noget der virker og samtidigt passer i den originale ramme/kåbe? Jeg er umiddelbart ikke interesseret i at montere ekstra lygter!

Forslag, ideer eller erfaringer er meget velkomne....

Vh Søren
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Re: AT Kørelys!

Indlæg af Bønne »

Har i kørelys (kort), i begge lamper, eller kun i den ene :?:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
skilmose

Indlæg af skilmose »

Samme lys i begge lamper!
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Okay. Grunden til at jeg spørger er at de første årgange af tyske modeller (som der er importeret en del af til Danmark), er født med
nærlys i kun den ene lampe. Min egen er sådan en, men jeg har købt to lamper til en nyere model hvor der er både nær- og fjernlys
i begge og jeg synes egentlig lyset er okay nu (selvom det ingenting er i forhold til Varaderoens :!: ).
Relæer har i jo på, det er de jo født med (de tyske med ét nærlys dog kun med relæ til fjernlyset), så med de originale lamper er der
vel så kun muligheden med kraftigere pærer, jeg ved ikke om man kan få noget Xenon der kan bygges i her. Ellers er det, som i er
inde på, nok nogle helt andre lamper der skal til. Africanqueens har nogle forskellige uoriginale modeller, men vist ikke noget der
passer i de originale beslag og så koster de spidsen af en Jet-jager :!:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
skilmose

Indlæg af skilmose »

Ok - tak for dit bidrag!
Jeg har skiftet 650'erns orinale 35W/35W ud med 40W/45W (91,-/stk) samt poleret den "gamle parabol - betydeligt bedre uden at være imponerende!
På 750'ern sidder der 60W/65W der er skiftet ud med 90W/110W - der er forskel at se, jeg har hverken varmehåndtag eller andet ekstra, håber at det holder uden at blive alt for varmt...

Vh Søren
Besvar