Jeg var heldig at finde en 94/95 TA i meget flot stand for €1400. Cyklen havde gået 67.000km og motoren fungerer perfekt bortset fra lidt trætte koblingsfjedre.
Hvis den bruger meget olie, kan det være fordi stempelringene er så slidte at de lader olie komme forbi stemplet og med ud sammen med udstødningsgassen. To nye sæt stempelringe koster €88 her
http://www.cmsnl.com/honda-xl600v-trans ... fGC7azamuk
Så hvis det kun er fordi den bruger meget olie, kunne det da være en mulighed at prøve.
Det skal lige siges at jeg ikke har erfaring med det i praksis, men har læst om det på nettet. Det er nemt at brænde nallerne ved at stole blindt på alt man læser på nettet, men jeg syntes det giver ret god mening og jeg ville selv prøve det hvis det kunne spare mig for flere tusinde kroner.
http://www.ta-deti.de/ta/knownproblems.html#oilcons
Normally a Transalp should not consume oil (even if Honda accepts as normal an oil consumption up to 1 ltr/1,000 km). If your Transalp is from 1987 or 1988, you may notice a growing oil consumption beyond 40 - 50,000 km, caused by worn piston rings and probably worn valve guides and worn valve seals; newer Transalps won't have this problems. You may live with this or not; if you decide to fix it, you may discover pitting on exhaust valve clearing adjusting screw, exhaust valve rocker and possibly the exhaust cam of the camshaft. This will refer only to the rear cylinder, but to all engines of this kind: the 500 cc VT500, the 650 cc Revere, the 650 cc and 750 cc Africa Twin and even the VT600C, I believe. Honda dealers likely claim that this is caused by a wrong (i.e. too small) valve gap clearence, but funny enough, it really refers just to the exhaust of the rear cylinder.
Held og lykke med projektet
