Tikken i motor.

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Suhir

Tikken i motor.

Indlæg af Suhir »

Hej folkens.

Jeg ville høre om nogen af jer har prøvet eller har problem med at jeres XRV motor "tikker" ved lav omdregning?

Min motor har altid tikket, når den lige er blevet startet op ved kold start, når den bare får lov at stå og blive varm. Så plejere det at gå over. Men her de sidste 3-4 måneder tikker den endnu mere end normalt. Det er som om at den slår en takt over i motoren.
Jeg har haft maskinen på værksted for at få justeret karburatoren og ventiler, men det har ikke hjulpet. Så jeg tænker om det eventuelt kan være noget el relateret?

Vis nogen af jer kunne komme med en idé eller ved hvad der kunne være galt.

Min maskine er en XRV 750 (RD07) 1993.
jensen

Re: Tikken i motor.

Indlæg af jensen »

Hvor lave omdrejninger. Nogle justerer deres omdrejninger for lavt. (en gammeldags forestilling om et eller andet der skal lyde "fint") Knastkæder og strammere har ikke godt af at køre MEGET langsomt. Koblingen kan også lave forskellige tikke lyde. Jeg har en motor i en af mine det tikker....men det er vist alvorligt(sandsynligvis plejlstangs leje) og ikke som "normal" tikken. Så det kan være flere ting...noget der sidder løst eller en utæt udstødningspakning kan lyde helt forfærdentligt...anderledes end man umiddelbart forestiller sig.
Besvar