Ja, der er forskel på de to motores tændingssystemer, f.eks kører ´99 modellen med to dobbelte tændspoler og én fælles CDI-boks mod ´93 modellens fire enkelte tændspoler og to CDI-bokse. Jeg mener også at have læst et sted at funktionsprincippet, altså selve den elektroniske virkemåde, er ændret på de nyere modeller, både på TA og AT og derfor kan man ikke bare blande de to systemer.
Men da det kun er motoren du har skiftet og har beholdt CDI´er og tændspoler fra den gamle motor, burde du kunne "nøjes" med at skifte pulsgeneratoren samt pulsgiveren nede i motoren med dem fra den gamle motor, så skulle tingene passe sammen igen (dog er der en lille forskel i tændingsforskydningen på de to modeller, men det burde ikke have den store praktiske betydning og i hvert fald ikke noget den ikke kan køre med). Så vidt jeg lige kan se burde det passe sammen monteringsmæssigt, men måske nogen andre ved det
Pulsgeneratoren og pulsgiveren sidder ved/på krumtappen i højre side af motoren, bag ved koblingsdækslet, følg de ledninger der går ud helt forrest lige bag koblingsdækslet. Dette indgreb kræver en ny pakning til koblingsdækslet, men hvis du hælder cyklen over mod venstre side og læner den op af noget, kan du tage koblingsdækslet af uden at tappe olien af. Pas dog på med ikke at tabe noget ind i motoren, værktøj, skruer el.lign., heller ikke gammel pakning når du renser den af.
Alternativet er at finde CDI-boks og tændspoler fra en nyere model, så sparer du at skille motoren... men det er nok en anden pris

.