Indlæg af stødende karakter slettes uden varsel. Øvrige indlæg vil forblive på forum til 'evig' tid. Vis omtanke med brugen af foto og video, hele internettet kan kigge med.
Er der nogen herinde der har kastet sig over ændringen af benzinslangerne på en RD07 til systemmet på en RD07A?
Og hvorfor skulle jeg det? Jo min kære AT har lidt svært ved at starte efter nogle dagen uden aktivitet. Benzinen fordamper i karburatorerne, men ved at tilføje et par slange skulle problemet være løst http://www.atic.org/faq/ventilation.php
Hej der. Ja jeg har foretaget ændringen, og jeg synes det fungerede fint. Jeg brugte overskudsstumper fra Scottoiler sættet jeg havde liggende. Men er det ikke Amodellen man ændre til en ikke A? Mvh Iver.
Ahhhh har lige læst lidt på det link du havde lagt på. Min forvirring kom af at jeg måtte lave nummeret på min cykel, selvom det er en Amodel. Det følger åbenbart ikke A betegnelsen udelt, men først Amodeller fra 1997 og frem efter. Så alle modeller før 97 kan med fordel lave tricket. Mvh Iver.
Det kan godt være jeg skal have tanken af før jeg kan se det ordentligt for mig, men de to store benzinslager der er vist øverest i bilede hvor i fa.... skal de sidde på?
At de efterfølgende er monteret på overløbsslangerne er jeg med på
Nikolajsen: Har ikke kunne finde noget på tråden, men måske jeg ikke har søgt godt nok
De blå skal så vidt jeg husker (det er 8 år siden jeg lavede tricket) bare hænge der, og er en del af udluftningen jeg lod enden pege nedad som vist!De hvide er benzintilførslen fra pumpe til karburator. Hvad det helt præcist er der gør udluftningen anderledes aner jeg ikke, måske nogle vil smide en teori op i luften?
Løsningen med ledningen er også god, men indgrebet med slanger er nu ikke så stort endsige svært. Og har man vakumpumpe på som jeg har er det jo en løsning der duer. Og så er jeg nok bare fan af lavpraktiske løsninger Og så er indgrebet ikke i benzinslangerne, men i udluftningen fra karburatorene. Mvh Iver.
iver skrev:Løsningen med ledningen er også god, men indgrebet med slanger er nu ikke så stort endsige svært. Og har man vakumpumpe på som jeg har er det jo en løsning der duer. Og så er jeg nok bare fan af lavpraktiske løsninger Og så er indgrebet ikke i benzinslangerne, men i udluftningen fra karburatorene. Mvh Iver.
DAMN......... min fejl.........evnen til at læse, smuldrer
Som jeg ser tegningen, så skal den venstre blå slange, altså den der "mangler" et stykke af på midten, sættes på det røde forbindelsesstykke (2), mellem karburatorerne, med den låseklips der er vist for enden af slangen. Den anden blå slange skal ende frit oppe mellem karburatorerne. Så kan svømmerhusene ånde gennem den venstre blå slange og via overløbsslangen (7), gennem den højre blå slange, men også gennem overløbsslangens udmunding under motoren, hvor også evt. kondenseret brændstof kan rende ud.
I realiteten kunne man vel bare montere en længere slange på forbindelsesstykket (som vel også kan drejes så studsen vender nedad), og lade den ende under motoren lige som overløbsslangen, det må da give samme resultat, da det vel bare drejer sig om at få udluftningen nedad så benzinen ikke kan fordampe opad.
Lavede ændring i løbet af vinteren med nogle stumper benzinslanger og nogle T-stykker jf. Tegningen. Det gav pote den starter med et brøl ved første tryk på starteren selv efter 2 uger hvor den har stået stille.
Har dog ikke været ude på en længere tur som om det har nogle negative ændringer ved jeg ikke endnu
Gør ikke som jeg har gjort med luftslanger i sammen dia som overløbsslangerne på karburator. Har lige været i Sverige på Thuhej tur og ved meget stejle stigninger/nedkørsler kommer der ikke nok luft til flyde kammeret og den går ud.
Jeg prøver Bønnens ide med at køre den separat ned foran bagdækket hvor ventilationen til tanken også der.