Lys i frigearslampe når koblingsgreb holdes inde
: 11. jun 2016, 18:05
Hej alle.
Er ret nyt medlem her på siden, men købte min AT sidste år, den er fra 1999, og den startede med og miste al strøm indimellem. Det problem løste jeg ret hurtigt, da gummidutten til stikket på startrelæet var revnet, og startrelæet var meget irret og halvt smeltet. Et brugt blev fremskaffet fra Gammelgaard i Skanderborg, vistnok et fra en transalp sagde han, men han mente ikke det havde nogen betydning. Så gik vinteren, og da jeg bbegyndte og køre igen i april, så smed den strømmen et par gange, før jeg fandt ud af at ensretteren var stået af. En ny blev købt via Ebay, og så skulle alt være i den skønneste orden troede jeg. Ca en uge inden jeg skiftede ensretteren, begyndte den og tænde frigearslampen når jeg trak koblingen. Den virker godt nok når cyklen er i frigear, men altså også hvergang grebet holdes inde. Skilte cyklen af for og lede efter eventuelle åbenlyse fejl, dårlig stik eller lign, men fandt ikke noget. Dernæst googlede jeg problemet, på engelsk denne gang, havde prøvet på dansk uden held, og nu kom der en del ting frem. De fleste mener det er en dårlig diode eller lign i CDI boksen, og det kan kun løses ved indkøb af en ny, som ikke er helt gratis. Men vil selvfølgelig gerne være helt sikker inden jeg køber en. Indimellem når jeg har holdt for rødt f.eks og skal igang igen, kan den også finde på og give et skud, eller en enkelt gang imellem gå ud. Kan det også være i forbindelse med CDI boksen ? MIn bror havde for nogen år siden en TA og den havde 2 dårlige bokse som han måtte skifte ud, heldigvis er der kun en på AT, men den lavede også nogen underlige ting.
Er der nogen herinde der har prøvet ligende, eller skal jeg bare købe en ny CDI boks og så kører den bare perfekt..
Vil lige tilføje at ensretteren stadig bliver varm, lidt mere end håndlun, men det skal den måske?
Venlig Hilsen Jens
Er ret nyt medlem her på siden, men købte min AT sidste år, den er fra 1999, og den startede med og miste al strøm indimellem. Det problem løste jeg ret hurtigt, da gummidutten til stikket på startrelæet var revnet, og startrelæet var meget irret og halvt smeltet. Et brugt blev fremskaffet fra Gammelgaard i Skanderborg, vistnok et fra en transalp sagde han, men han mente ikke det havde nogen betydning. Så gik vinteren, og da jeg bbegyndte og køre igen i april, så smed den strømmen et par gange, før jeg fandt ud af at ensretteren var stået af. En ny blev købt via Ebay, og så skulle alt være i den skønneste orden troede jeg. Ca en uge inden jeg skiftede ensretteren, begyndte den og tænde frigearslampen når jeg trak koblingen. Den virker godt nok når cyklen er i frigear, men altså også hvergang grebet holdes inde. Skilte cyklen af for og lede efter eventuelle åbenlyse fejl, dårlig stik eller lign, men fandt ikke noget. Dernæst googlede jeg problemet, på engelsk denne gang, havde prøvet på dansk uden held, og nu kom der en del ting frem. De fleste mener det er en dårlig diode eller lign i CDI boksen, og det kan kun løses ved indkøb af en ny, som ikke er helt gratis. Men vil selvfølgelig gerne være helt sikker inden jeg køber en. Indimellem når jeg har holdt for rødt f.eks og skal igang igen, kan den også finde på og give et skud, eller en enkelt gang imellem gå ud. Kan det også være i forbindelse med CDI boksen ? MIn bror havde for nogen år siden en TA og den havde 2 dårlige bokse som han måtte skifte ud, heldigvis er der kun en på AT, men den lavede også nogen underlige ting.
Er der nogen herinde der har prøvet ligende, eller skal jeg bare købe en ny CDI boks og så kører den bare perfekt..
Vil lige tilføje at ensretteren stadig bliver varm, lidt mere end håndlun, men det skal den måske?
Venlig Hilsen Jens