Pas på "aftermarket" (Hiflo?) luftfilter til VA 2003-11
: 21. dec 2016, 18:14
Efter gode erfaringer i mange år med http://www.davidsilverspares.co.uk turde jeg godt investere i deres "aftermarket" "no name" luftfilter til min XL 1000 VA7, Vavardetdo?, selv om jeg er lidt alternativt begavet og normalt sværger til originale reservedele. De fører nemlig ikke det originale Honda filter, så det måtte vel være lige så godt...?
https://www.davidsilverspares.co.uk/XL1 ... rt_101669/
Det var det ikke. Historien kan læses på http://www.smcc.dk/ i forum. Det var lidt træls. Især at jeg var tæt på at ødelægge luftfiltermekanikken, for det måtte da passe...
Ved at tåge rundt på google er min konklusion, at dette underlige "no name" filter utvivlsomt er et Hiflo HFA1922 - http://www.brooksbarn.co.uk/HONDA-AIR-F ... 1AI4O.aspx -
Så vidt jeg kan se, er XL 1000 med indsprøjtning den eneste mc, dette filter er konstrueret til, så det er nok begrænset, hvor mange "aftermarket" producenter, som har set en guldgrube i at fremstille netop det filter. Jeg forstår godt, hvis Hiflo ikke er så forhippet på at skilte med deres navn til det filter. Men hvem har mon så lavet det?
Jeg har aldrig oplevet tøven ved accelleration fra lav hastighed, kun den herlige rusken fra V-2.eren. Den har altid kørt med originalt Honda filter. Mit spørgsmål er, om de, der har problemet, måske kører med et uoriginalt filter som det nævnte, som må formodes at have friere luftgennemgang på grund af det tyndere papir? Blot en tanke.
På http://www.smcc.dk/ har jeg samtidig fortalt om min erfaring med et Hiflo 145 oliefilter, som nu ligger og rasler rundt i min Aprilia Pegaso Factory 660, fordi det er for kort til at spænde mellem motorblok og dæksel. Men det er en anden historie.
Tjulahop og glædelig jul!
mogens
pens.
PS: Jeg har et Hiflo? luftfilter til salg. Ganske nyt og ubrugt og i "uoriginal" emballage (der var nemlig ingen). Prisen er £18 incl. VAT. Kan forhandles...
https://www.davidsilverspares.co.uk/XL1 ... rt_101669/
Det var det ikke. Historien kan læses på http://www.smcc.dk/ i forum. Det var lidt træls. Især at jeg var tæt på at ødelægge luftfiltermekanikken, for det måtte da passe...
Ved at tåge rundt på google er min konklusion, at dette underlige "no name" filter utvivlsomt er et Hiflo HFA1922 - http://www.brooksbarn.co.uk/HONDA-AIR-F ... 1AI4O.aspx -
Så vidt jeg kan se, er XL 1000 med indsprøjtning den eneste mc, dette filter er konstrueret til, så det er nok begrænset, hvor mange "aftermarket" producenter, som har set en guldgrube i at fremstille netop det filter. Jeg forstår godt, hvis Hiflo ikke er så forhippet på at skilte med deres navn til det filter. Men hvem har mon så lavet det?
Jeg har aldrig oplevet tøven ved accelleration fra lav hastighed, kun den herlige rusken fra V-2.eren. Den har altid kørt med originalt Honda filter. Mit spørgsmål er, om de, der har problemet, måske kører med et uoriginalt filter som det nævnte, som må formodes at have friere luftgennemgang på grund af det tyndere papir? Blot en tanke.
På http://www.smcc.dk/ har jeg samtidig fortalt om min erfaring med et Hiflo 145 oliefilter, som nu ligger og rasler rundt i min Aprilia Pegaso Factory 660, fordi det er for kort til at spænde mellem motorblok og dæksel. Men det er en anden historie.
Tjulahop og glædelig jul!
mogens
pens.
PS: Jeg har et Hiflo? luftfilter til salg. Ganske nyt og ubrugt og i "uoriginal" emballage (der var nemlig ingen). Prisen er £18 incl. VAT. Kan forhandles...
