Løst:AT RD07 sætter ud ved motorvejs kørsel.

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Løst:AT RD07 sætter ud ved motorvejs kørsel.

Indlæg af Bønne »

Okay, ja det kan jeg godt se. Min var et sæt beregnet til AT'en, med et pladebeslag der passer på sidedækselboltene. Men hvis du vender pumpen en halv omgang, så pumpedækslet vender nedad, så kan der jo heller ikke samles noget i den, kan du ikke det? Ser da ud som om slangerne godt kan nå til det.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Løst:AT RD07 sætter ud ved motorvejs kørsel.

Indlæg af iver »

Jeg har haft samme problem, altså at det virker som om den ene cylinder sætter ud, ala' når man skal skifte til reservetank/ man er ved at løbe tør for benzin. Så idag har jeg lavet tricket, med stykke og klar slange så man kan se hvornår der skal tømmes. Det hjalp :-D jeg oplevede bagefter ingen udsætter ved konstant kørsel ved 130 kmt. Til gengæld oplevede jeg så bagefter udsætter ved 60/80 kmt. :-? Men jeg skruede selvfølgelig pumpen fra hinanden nu jeg skulle leve tricket, og jeg fandt benzin på den forkerte side af membranen, men det skal tricket jo udbedre, membranen tror jeg måske skal skiftes, den buede kraftigt i suge retningen, og havde en sort plamage, som om den har været ovre og røre ved bagvæggen, og pakningerne så heller ikke nye ud.

Jeg vil så lige høre om nogen har et bud på hvor man køber ny membran og pakninger? Udover AQ.

Og til dig Brian, hvis du påtænker at have pumpen i "originalbeslag" så lavede jeg en skabelon du må få, nu jeg havde skidtet skilt ad.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Brian Larsen
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26. jul 2015, 10:41
Geografisk sted: Herning

Re: Løst:AT RD07 sætter ud ved motorvejs kørsel.

Indlæg af Brian Larsen »

Bønne: Jo selvfølgelig kan jeg det. Ved sku ikke lige hvad jeg havde tænkt.

Iver: Har skåret den originale gummi ophæng over, da den er sindssyg svær at tage af og på.
Så kan jeg nemt vende pumpen 180 grader og fastgøre gummi ophænget omkring pumpen med en strips.
Men tak for tilbuddet.

Det sidste er dog ikke udført endnu da jeg mangler Y stykket samt noget slange. Køber dette ved min mekaniker da cyklen skal have nye dæk på.

Mht. Repair kit, er det udover AQ kun lykkes mig at google (Mikuni DF52-82 repair kit) på ebay.

Men, det undre mig stadig. Jeg har været ud at køre fuld skrue (motorvej) i en time uden at oplevet problemet.
Skilte bag efter den nye pumpe af for at se om der var benzin ved membranen. Det var der. Dog ikke så meget som i den gamle (se billede i tidligere indlæg i denne tråd)

Læste dette indlæg
https://www.xrv.org.uk/forums/africa-tw ... nting.html
African Queens explained to me that its not where you mount it
or how you orientate it (vertically or horizontally) the problem
is that fuel is bypassing within the pump and blocking off the vacum
source. They now include a 'Y' trap with their kit to trap this fuel...but
it never worked for me. Yes, the warmer the ambient temps and the hotter the motor is when the fuel starvation symptoms are more prone.

Jeg er ikke blevet klogere på hvad der er rigtig eller forkert, men til gengæld hvor problemet er, hvis der skulle finde på at drille igen.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Løst:AT RD07 sætter ud ved motorvejs kørsel.

Indlæg af iver »

Jeg fandt også sættet på eBay og bestilte det, 350 kr måtte jeg af med ialt, det er lige ankommet idag, så nu skal jeg bare finde en dag og sætte det på. Har du fået lavet tricket med Y stykket Brian?

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Brian Larsen
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26. jul 2015, 10:41
Geografisk sted: Herning

Re: Løst:AT RD07 sætter ud ved motorvejs kørsel.

Indlæg af Brian Larsen »

Hej Iver. Ikke endnu. Venter stadig på nye Michelin Anakee Adventure dæk.
Besvar