Bremser AT 2019

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Kim
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. sep 2019, 14:41

Bremser AT 2019

Indlæg af Kim »

Hej

Nu har jeg gennemstøvet Hondas hjemmesider på Tysk, Dansk og Engelsk. for at finde ud af hvordan de bremser fordeler effekten mellem forhjul og baghjul.

youtube og googleogså på yahoo.de

Eneste jeg kan finde er at det er kombi bremser der virker på begge hjul, mest effekt hvis man bruge håndbremse og mindre ved brug af fodbremsen.

Det er ganske utrolig hvor lidt der skrives om dem.

ABS kan slås fra på bagbremsen, og så går jeg ud fra at den ikke aktiver forbremsen.

nogen der har set noget om specifikationer på bremserne og hvordan kraften fordeles, ikke engang instruktionsbogen kan fortælle noget interessant om det

kim
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Bremser AT 2019

Indlæg af yaknudsen »

Har du læst følgende?

https://global.honda/innovation/technol ... bs/qa.html

Dette link er det tætteste jeg er kommet på en nogenlunde forståelig forklaring på Honda's tidligere Dual Braking System og den nyeste aftapning, Honda's Advanced Braking System.

Humlen er såvidt jeg kan læse mig til, at bremseeffekten fordeles 'automagisk' mellem forhjul og baghjul, men med hovedvægten på baghjulet når bremsepedalen aktiveres og hovedvægten på forhjulet når bremsegrebet aktiveres. Skal den samlede bremseeffekt være optimal - skal både bremsepedal og bremsegreb stadig aktiveres samtidigt (fuldstændig lige som i de gode gamle dage).

Der er altså ikke grundlæggende tale om at 'alting' er overtaget af en computer, men at især den u-rutinerede MC chauffør får en smule hjælp med at balancere/dosere bremseeffekten mellem forbremse og bagbremse - således at risikoen for katastrofal fejlbetjening af nedbremsningen reduceres, både i en paniksituation og i helt almindelige hverdags-situationer.

Jeg gætter på, at Honda helt overlagt holder de mere tekniske detaljer (inklusive fordelings-procenter) 'tæt til kroppen' for at deres løsninger ikke skal blive uhæmmet kopieret af konkurrenterne, og for at bevare den konkurrencefordel der ligger i at kunne påstå, at Honda's bremsesystemer er en unik teknisk landvinding som er 'en gud's gave' til alle dem der køber en Honda. Men det er altså bare et gæt!
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Kim
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. sep 2019, 14:41

Re: Bremser AT 2019

Indlæg af Kim »

Tak for dit svar, det gav en del forståelse over deres bremser, og jeg genkende ret meget fra mi At måde at bremse ned på i forskellige situationer.

der er altså bare ikke noget som at vide hvordan det virker når man skal bruge det.

Tak..
Kim
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. sep 2019, 14:41

Re: Bremser AT 2019

Indlæg af Kim »

Bare lidt info, jeg var til service med den og spurgte her ind til bremser. de kunne faktisk ikke finde noget på det, men et forsøg med at bremse med forhjulet medens den stod på bænken viste at bremserne ikke fordeles over for og baghjul. den bremser med forhjul når man bruger forbremsen og baghjul med bagbremsen, thats it.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Bremser AT 2019

Indlæg af Nikolajsen »

:lol: :lol:
Mon det er fordi den ikke har kombineret bremser :lol: :lol:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar