Start problemer AF Twin RD07 typ. T 1996
Start problemer AF Twin RD07 typ. T 1996
Hjælp.
1. Startmotoren køre = ingen gnist på tændrør = ingen spændning på tændspoler
2. Diverse data/indput tjekket til cdi/rcu, dog i tvivl om motor censor og dennes signal/ohm værdi
3. Kan denne skiftes udefra ?
4. Cdi/rcu er tjekket = ok hos Carmo / Holland
Er der ellers nogen der har en ide om hvad fanden jeg skal/kan gøre....HJÆLP derude....
Flemming
1. Startmotoren køre = ingen gnist på tændrør = ingen spændning på tændspoler
2. Diverse data/indput tjekket til cdi/rcu, dog i tvivl om motor censor og dennes signal/ohm værdi
3. Kan denne skiftes udefra ?
4. Cdi/rcu er tjekket = ok hos Carmo / Holland
Er der ellers nogen der har en ide om hvad fanden jeg skal/kan gøre....HJÆLP derude....
Flemming
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Re: Start problemer AF Twin RD07 typ. T 1996
Dødemands knappen?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
-
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
- Geografisk sted: Grenå
Re: Start problemer AF Twin RD07 typ. T 1996
Det kan være en dårlig forbindelse i dødemandsknappen.
Hilsen
Jernhenrik
Hilsen
Jernhenrik
Re: Start problemer AF Twin RD07 typ. T 1996
Tak....
Den er tjekket inden jeg sendte cdi til tjek
Vedr. Motor censor, er der nogen der ved noget om den ?
Hilsen
Flemming
Den er tjekket inden jeg sendte cdi til tjek
Vedr. Motor censor, er der nogen der ved noget om den ?
Hilsen
Flemming
-
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
- Geografisk sted: Grenå
Re: Start problemer AF Twin RD07 typ. T 1996
Den censor du beskriver lyder som en pickup (impulsgiver). Den fortæller blot cdi boksen hvor stemplerne står. Den burde ikke slukke for strøm til tændspoler, men tjek evt afstand mellem censor og aksel. Har du prøvet at låne en anden CDI box. Min gamle vfr havde en fejl i cdi boxen. Det var en periodisk fejl i tændingsforskydningen som alle fagfolk påstod var umulig, men den var der.
Hilsen
Jernhenrik
Hilsen
Jernhenrik
Re: Start problemer AF Twin RD07 typ. T 1996
Er det let at komme til denne Pick Up ?
Nej jeg har ikke prøvet at låne en anden boks/cdi=kender ikke nogen der skulle have en sådan. Bor i Helsingør.
Flemming
Nej jeg har ikke prøvet at låne en anden boks/cdi=kender ikke nogen der skulle have en sådan. Bor i Helsingør.
Flemming
Re: Start problemer AF Twin RD07 typ. T 1996
Det bliver lidt skud i tågen, men hvad med støttefodskontakten?
30 Amp hovedsikringen i venstre side?
Stikket ved hovedsikringen?
Mvh Iver.
30 Amp hovedsikringen i venstre side?
Stikket ved hovedsikringen?
Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Re: Start problemer AF Twin RD07 typ. T 1996
Tak Iver
Den er tjekket.
Jeg har mistanke til motor censor, men jeg ved ikke hvad jeg skal måle fra den.
Flemming
Den er tjekket.
Jeg har mistanke til motor censor, men jeg ved ikke hvad jeg skal måle fra den.
Flemming
Re: Start problemer AF Twin RD07 typ. T 1996
Hvor sidder den sensor?
Mvh Iver
Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Re: Start problemer AF Twin RD07 typ. T 1996
Desværre virker split tegninger her på siden ikke for tiden, så havde det været nemmere.
Men på en transalp 650, sidder den under koblingsdækslet, i forbindelse med krumptappen. (da den skal have impulserne fra en omgang)
Og det jeg ved om den, det er at det var den der var periodisk fejl på, på min.
Det var dog i forbindelse med at den jo havde HISS, og den sensor blev ikke aktiv selv om den rigtige nøgle blev bruge.
Altså kunne den køre med starteren, og lys, tænding og en hver ting virkede normalt, den havde blot ingen gnist. Altså lidt som det der er problemet her.
MEN den har jo ikke HISS, og jeg har aldrig hørt om den sensor fejler når der ikke er HISS.
Dermed ikke sagt at det ikke er den.
Jeg målte aldrig på den, købte blot en ny..
Men på en transalp 650, sidder den under koblingsdækslet, i forbindelse med krumptappen. (da den skal have impulserne fra en omgang)
Og det jeg ved om den, det er at det var den der var periodisk fejl på, på min.
Det var dog i forbindelse med at den jo havde HISS, og den sensor blev ikke aktiv selv om den rigtige nøgle blev bruge.
Altså kunne den køre med starteren, og lys, tænding og en hver ting virkede normalt, den havde blot ingen gnist. Altså lidt som det der er problemet her.
MEN den har jo ikke HISS, og jeg har aldrig hørt om den sensor fejler når der ikke er HISS.
Dermed ikke sagt at det ikke er den.
Jeg målte aldrig på den, købte blot en ny..
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Re: Start problemer AF Twin RD07 typ. T 1996
Tak for svar, og prøver at købe en ny censor/Pick Up. Har fundet hvor den sidder.....