Ensretter/laderegulator “brændt af” på en AT RD04
: 19. dec 2020, 23:25
Så starter vi lige en ny tråd, nu da jeg er blevet klogere på at det var ensretteren/laderegulatoren og ikke CDI boxen som blev “brændt af”!
Som skrevet i en anden tråd, så var jeg på en tur i det gode vejr i dag, min søn som sidder bag på, bemærker at det lugter brændt. Jeg stopper og erfarer røg og små flammer fra Ensretteren bag sideskjoldet og under sædet. Får heldigvis slukket ilden uden for meget skade sket. Bemærkede forinden at omdrejningstælleren gik i 0... Har læst lidt op på sagerne i det gode HARK teknik Forum og kunne godt mistænke at sædebeslaget har kortsluttet ledninger der løber ud at Ensretteren eller måske at den simpelthen selv har antændt.
Men hvad nu?
Umiddelbart er det kun ensretteren som er beskadiget, men kan andre dele som er forbundet til ledningsnettet have taget skade?
Skal jeg købe nyt/brugt originalt og er det til at skaffe, eller kan uoriginalt fint gå an?
På forhånd tak for jeres råd og vejledning :)