Blinklyset blinker ikke!
Blinklyset blinker ikke!
Hej!
Der er opstået et lille problem med min AT'er RD-07. Når jeg sætter blinklyset i gang, lyser pæren ganske vist, men den blinker ikke. Det gælder både højre og venstre side.
Det kan vel ikke være relæet eftersom der er lys på, både selve blinklyset, men også indikatoren lyser grønt konstant indtil jeg slukker den?
Er der nogen der har de vise sten?
På forhånd tak!
Der er opstået et lille problem med min AT'er RD-07. Når jeg sætter blinklyset i gang, lyser pæren ganske vist, men den blinker ikke. Det gælder både højre og venstre side.
Det kan vel ikke være relæet eftersom der er lys på, både selve blinklyset, men også indikatoren lyser grønt konstant indtil jeg slukker den?
Er der nogen der har de vise sten?
På forhånd tak!
Re: Blinklyset blinker ikke!
Det kan såvidt jeg kan regne ud, næsten ikke være andet end blinkrelæet. HarTom skrev:Hej!
Der er opstået et lille problem med min AT'er RD-07. Når jeg sætter blinklyset i gang, lyser pæren ganske vist, men den blinker ikke. Det gælder både højre og venstre side.
Det kan vel ikke være relæet eftersom der er lys på, både selve blinklyset, men også indikatoren lyser grønt konstant indtil jeg slukker den?
Er der nogen der har de vise sten?
På forhånd tak!
tidligere oplevet lignende fejl, og hver gang blev det løst med et nyt blinkrelæ. Har
dog ingen erfaringer med blinkrelæer på hverken AT'er eller TA'er. Men mon ikke
de allesammen ligner hinanden.
Men inden du skifter relæet, bør du som foreslået checke for dårlige forbindelser. En
dårlig stelforbindelse kunne teoretisk godt påvirke blinklyset til begge sider sådan som
beskrevet.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Blinkerrelæ
Og er der for langt til Bilka (eller Biltema, T.Hansen og hvad de nu hedder) er der jo også de tyske postordrefirmaer som Louis.
Hos Louis er artikel nummer 10033806 et elektronisk blinkerrelæ til 12,45 euro. Ellers så søg efter Blinkgeber.
mvh Kåre
Hos Louis er artikel nummer 10033806 et elektronisk blinkerrelæ til 12,45 euro. Ellers så søg efter Blinkgeber.
mvh Kåre
MC-forhandlere
Desværre er prispolitikken hos en del danske forhandlere ikke ligefrem logisk
- eller i hvert fald ikke kunde(bankbogs)venlig.
- Ja, du skal jo have en original reservedel. Den kan vi få fra lageret i Japan allerede om tre uger. Til gengæld skal du kun betale fire gange så meget som en tilsvarende del, der ikke leveres i logo-udsmykket plastikpose. Tillykke!
-Kåre

- Ja, du skal jo have en original reservedel. Den kan vi få fra lageret i Japan allerede om tre uger. Til gengæld skal du kun betale fire gange så meget som en tilsvarende del, der ikke leveres i logo-udsmykket plastikpose. Tillykke!

-Kåre
Har lige kigget i Haynes manualen. Blinkrelæet sider ganske rigtigt inde under instrumentpanelet. På XL600V i højre side hvor man med lidt behændighed kan komme til det uden at pille alt for meget plastic af. På XL 650V skal man pille en hel del mere plastic af, og vindskærmen, hvis man ikke er behændig nok. Det er en lille kasseformet plasticfætter med stik i den ene ende, og en "flap" med et hul i (til fastgøring), i den anden ende. Find den. Check stik og ledninger. Hvis det ikke hjælper så skift det ud. Det letteste er at pille det af og tage det med i biltema, hos MC reservedelspusheren, hos bil reservedelspusheren eller sådan noget. De har næsten med garanti alle noget der passer (især når du kommer anstigende med den gamle, så man kan se om stikket og størrelsen passer nogenlunde). Det er nok billigst hos bil-reservedels-pusheren. Og garanteret dyrest hos MC reservedelspusheren.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Altså da jeg skiftede mit relæ købte jeg et nyt hos min lokale mc-smed, nemlig kolding minimotor. De fandt bare sådan en dims frem uden honda ting eller noget på, og solgte mig den for 50 kr eller sådan noget..
Lad nu være med at få det store tudefjæs på bare fordi det er hos en forhandler. i kan jo også selv spørge lidt efter det, og Kataloget fra MAX indeholder stort set alt hvad sådan noget angår, og stumperne er som regel hjemme fra den ene dag til den anden. De fleste forhandlere jeg har handlet hos har altid været meget hjælpsomme. ja selv en meget stor Yamaha-biks som KS motor i vejle er faktisk rigtig flinke at handle med.
Lad nu være med at få det store tudefjæs på bare fordi det er hos en forhandler. i kan jo også selv spørge lidt efter det, og Kataloget fra MAX indeholder stort set alt hvad sådan noget angår, og stumperne er som regel hjemme fra den ene dag til den anden. De fleste forhandlere jeg har handlet hos har altid været meget hjælpsomme. ja selv en meget stor Yamaha-biks som KS motor i vejle er faktisk rigtig flinke at handle med.
Reservedelspriser
Hej Tom
Det er såmænd ikke fordi de ikke er flinke mc-forhandlerne. Men nogen gange har de bare nogen vandvittige priser.
At tage 400 kroner for én original Yamaha-tændrørshætte er sgu da noget mærkelig noget, når den kan købes for under det halve i Tyskland. "Standardmodellen" fra NGK koster godt 50 kroner, men er desværre to centimeter for kort...
350 kroner for låget til en Suzuki-bremsevæskebeholder er da også en "pæn pris".
En standardvarer som et blinkerrelæ kan man nok ofte finde til fornuftig pris hos den ordentlige motorcykelforhandler. Men næppe billigere end hos bil-reservedels-pusheren.
Jeg handler også MC-ting i Danmark af og til for at støtte de lokale butikker. Det er nemlig rart at have dem i nærheden når man skal bruge en lille ting her og nu. Men de store ting jeg har tid at vente et par dage på, bliver ofte købt i Tyskland, hvor de har det store udvalg og de fornuftige priser.
-Kåre
Det er såmænd ikke fordi de ikke er flinke mc-forhandlerne. Men nogen gange har de bare nogen vandvittige priser.
At tage 400 kroner for én original Yamaha-tændrørshætte er sgu da noget mærkelig noget, når den kan købes for under det halve i Tyskland. "Standardmodellen" fra NGK koster godt 50 kroner, men er desværre to centimeter for kort...
350 kroner for låget til en Suzuki-bremsevæskebeholder er da også en "pæn pris".
En standardvarer som et blinkerrelæ kan man nok ofte finde til fornuftig pris hos den ordentlige motorcykelforhandler. Men næppe billigere end hos bil-reservedels-pusheren.
Jeg handler også MC-ting i Danmark af og til for at støtte de lokale butikker. Det er nemlig rart at have dem i nærheden når man skal bruge en lille ting her og nu. Men de store ting jeg har tid at vente et par dage på, bliver ofte købt i Tyskland, hvor de har det store udvalg og de fornuftige priser.
-Kåre
Jeg kan sagtens forstå dig Kåre, helt sikkert, og jeg køber da også af og til de lidt dyrere ting syd for grænsen.. Men nu forstod jeg på det hele at det drejede sig om en blinkerrelæ, derfor jeg skrev som jeg gjorde. for oftest hvis man bor i nærheden af sin mc-forhandler of mangler en lille ting, er det nemmeste og billigste bare at bestille hjem fra fx. MAX kataloget.. Det er ganske udmærkede produkter.
Så lykkedes det! Det var simpelthen en dårlig forbindelse stikket og relæet imellem. Og jeg kan oplyse at relæet sidder i højre side, lige bag højre forlygte. Der sidder 2 relæer, det er det nederste.
I øvrigt kan jeg oplyse at et nyt relæ til en AT'er koster 86 DKR hos KB motor i Skive. Så det er da ikke nogen bondegård!
Tak for hjælpen!!!
I øvrigt kan jeg oplyse at et nyt relæ til en AT'er koster 86 DKR hos KB motor i Skive. Så det er da ikke nogen bondegård!
Tak for hjælpen!!!
Jeg havde også problemer med mit blinklys i efteråret det var lidt langsomt til at komme i gang når det skulle blinke, ligesom en forsinkelse når jeg aktiverede det og det var det sammme til begge sider så da jeg alligevel skulle bestille lejer fik jeg et nyt blinkrelæ med til 80 kr men det sjove er at det ikke har gjort nogen forskel det er det samme selv om den står med lader på og ikke er startet, det er sku mærkeligt hvad kan det være ?
Er det de originale blinklygter?leif skrev:Jeg havde også problemer med mit blinklys i efteråret det var lidt langsomt til at komme i gang når det skulle blinke
Relæet er sikkert et "gammeldags" ét med bimetal-kontakt, og i så fald er blinke-frekvensen (og i nogen tilfælde også forsinkelsen før første blink) afhængig af, hvor meget strøm der løber gennem relæet. Og det er igen afhængigt af hvilke pærere, der er i systemet, og om der er løse eller irrede forbindelser.
Man kan også få elektroniske blinkrelæer der er ligeglade med belastningen, men det er nok ikke smart at gå dén vej før årsagen til den forsinkede blinkning er fundet.
mvh Kåre