Justering af bagfjeder

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Tom

Justering af bagfjeder

Indlæg af Tom »

Hej!

Jeg vil høre om der ikke findes et spec. værktøj til justering af bagfjederen på en AT'er? I givet fald, hvor køber man det?

Den er indstillet til en person p.t., men det hænder jo at Fruen i huset også skal have luftet håret lidt, og da vi samlet vejer knapt 0,15 Ton, har jeg på fornemmelsen at vi "stikker lidt dybt".

Hvad mener I? Er det nødvendigt at justere, når der kun er tale om forholdsvise korte ture (max. 50 km), eller er det kun når man tager den store tur?

På forhånd tak!
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jo, du kan godt købe en C-nøgle fra honda beregnet til formålet, eller en uoriginal der gør det samme.. Jeg tror faktisk den originale nøgle koster 700 kr :-D

Eller gør som jeg, så bruger en hammer og en lang skruetrækker eller mejsel til at slå den store omløber rundt med hehe
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Når det er den måde, fjederen skal justeres på, kan det nok betale sig at lave/få lavet, eller købe et par værktøjer til at spænde fjederen sammen med, (hvis der er plads til det, kender ikke lige en AT så godt) så er omløberen MEGET nemmere at dreje rundt, man kan måske ligefrem dreje den med fingrene, og så skader man ikke omløberen
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

C-nøgle

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har netop strammet min bagfjeder op, det er rigtig godt at køre med. Jeg kombinerede med en lånt c-nøgle og en skruetrækker og en hammer - virker fint sådan.

Mvh Søren
Besvar