Jeg var inde i dag og få sat et nyt kædekit på inde hos Harrys Motorservice. Ud over en generel gennemgang af cyklen blev der konstateret at der manglede en halv liter olie på cyklen. Jeg foretog olieskift på den ved 16.000 km, og den rundede 20.000 her den anden dag. Jeg blev lidt overrasket over meldingen, og jeg vil lige være ekstra opmærksom frem over. Jeg har kørt min twin hårdt den sidste tid, med lange km med høj hastighed. Jeg har ikke tjekket olie på den over hovedet fra jeg skiftede olie, men jeg kan forstå at jeg heller må holde lidt øje med den frem over. Men for en ny cykel synes jeg nu at en halv liter olie på 4.000 km virker lidt meget, men OK - den er altså også virkelig blevet brugt!
Hvad er Jeres erfaringer med olieforbrug? Må en forholdsvis ny motor bruge en halv liter olie på 4000 km når den får tæsk?? Det skal lige tilføjes at jeg altid sørger for at varme motoren op inden jeg svinger pisken.
Jeg kunne jo selvfølgelig også bare køre søndagstur tempo - slå alle Dakar drømme ud af hovedet og kede mig ihjel - BLAHHHH
![finger1 fing1](./images/smilies/icon_finger1.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hermed ikke sagt at jeg en brokkelrøv som er ligeglad med min motorcykel, jeg mener bare at vi her i klubben, netop har valgt denne type motorcykel for at den virkelig kan bruges til at få nogle fede og anderledes oplevelser på, end man kan hvis man kører normal gademaskine. Jeg har blot gjort op med mig selv, at man gerne må se at jeg oplever noget på min motorcykel, og den ikke blot står til pynt ved siden af flyglet i dagligstuen. Når man bruger ens motorcykel meget og gerne en gang i mellem hårdt som jeg, koster det også noget på levetiden, men spørgsmålet er så om ikke er det værd??? Jeg ved det ikke, men det finder jeg jo nok ud af når jeg engang i mellem kigger i feriealbummet fyldt med fede off road touring billeder
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mvh Søren