Efter to år med cyklen i papkasser, har jeg taget mig sammen og samlet den - næsten...
Jeg har den sædvanlige bunke bolte og beslag tilovers og et par andre spørgsmål:
Jeg kan ikke greje hvordan slanger til karburatoren skal samles.
Fra toppen kommer to slanger som samles i én. Så vidt jeg kan se i Haynes er det "air vent hoses". Skal de hænge frit, eller skal de kobles på et eller andet sted?
Og så er min forbremse stadig blød. Jeg har renoveret kalibre og sat nye armerede slanger på, men den er præcis som før - bremser fint, men er meget "blød i håndtaget" (synker ikke, og kan heller ikke pumpes). Er det min hovedcylinder? Er det en "Honda AT feature" med bløde forbremser?
Nå - håber snart at se jer på vejen igen!
/anders
AT RD04 - spørgsmål
ja disse to slanger skal bare hænge løst. Det eneste der skal kobles på noget er benzinslangerne.
Ang din bløde bremser. De skal være som alle andre cykler. men du har måske en anelse luft i systemet. Hvis du efter med sikkerhed har luftet dem ud osv, og stadig synes det er træls, så køb stål armerede slanger. Det har jeg selv. Og det er noget bedre end dem der er på standard.
Ang din bløde bremser. De skal være som alle andre cykler. men du har måske en anelse luft i systemet. Hvis du efter med sikkerhed har luftet dem ud osv, og stadig synes det er træls, så køb stål armerede slanger. Det har jeg selv. Og det er noget bedre end dem der er på standard.
Tak for info om slangerne! Det er ret irriterende når man simpelthen ikke kan finde et sted at placere dem... 
Bremsen:
Det er stålarmerede slanger jeg har sat på. Netop fordi jeg troede at "det bløde" skyldtes gamle slanger. Og jeg har luftet, luftet, og atter luftet ud. Har skyllet næsten 1/3 l væske igennem systemet, og jeg kan ikke få mere luft ud.
Og så var det at jeg tænkte at det er hovedcylinderen - den eneste komponent der ikke er ny eller renoveret - der giver "blødheden". Hvordan føles et slidt stempel i hovedcylinder?
/anders

Bremsen:
Det er stålarmerede slanger jeg har sat på. Netop fordi jeg troede at "det bløde" skyldtes gamle slanger. Og jeg har luftet, luftet, og atter luftet ud. Har skyllet næsten 1/3 l væske igennem systemet, og jeg kan ikke få mere luft ud.
Og så var det at jeg tænkte at det er hovedcylinderen - den eneste komponent der ikke er ny eller renoveret - der giver "blødheden". Hvordan føles et slidt stempel i hovedcylinder?
/anders
Og du er sikker på, at der ikke sidder en lille luftboble et sted omkring reservoiret eller hovedcylinderen? Det kan i øvrigt hjælpe at lade systemet stå med tryk på natten over (sæt en strop eller kabelbinder omkring håndtag og bremsegreb). Du kan også banke på slanger og samlinger for at løsne, hvad der måtte være af små luftbobler.Alimadsen skrev:Og jeg har luftet, luftet, og atter luftet ud. Har skyllet næsten 1/3 l væske igennem systemet, og jeg kan ikke få mere luft ud.
Men husk i øvrigt, at modellen er mere end 10 år gammel. Det der med at lave stoppies med to fingre på grebet, er noget der er opfundet senere
