Hej Rasmus...
Har været i Polen flere gange, hvor jeg altid har sovet "Vildt". Det vil sige at jeg finder et passende sted i en skov eller et andet egnet sted, og slår mig så ned der.
Sover som regel under en camuflagefarvet teltflage og trækker en tilsvarende over mcén:
http://www.p-lindberg.dk/Soegeside.aspx?ArticleID=34464
Har aldrig været ude for ubehageligheder eller forsøg på tyveri i Polen. Jeg kommer ikke i storbyerne, hvor sandsynligheden for tyveri sikkert er størst.
Når man camper som jeg, skal en evt. langfinger jo først finde mig, hvilket er ret usandsynligt i en øde skov. Udover det er der sikkert ikke så mange der har mod på at gå i klinch med en maniac der overnatter på denne måde.
For et par år siden blev min gode ven Henrik og jeg fundet af en skovfoged i Polen. Han var nok lidt usikker på os, men ellers superflink og snakkede et smukt Polsk, og matchede vores perfekte danske. Han forlod os med et smil på læben...
Med almindelig omtanke og forsigtighed, er du ikke mere udsat i Polen end alle andre steder. Hvis området har en del sigøjner- eller roma lejre, eller hotellerne har hegn og vagter, er det nok en indikation om at I bør udvise lidt forsigtighed med valg af Camp..
Ta glad afsted og nyd den dejlige natur du sikkert finder på din vej.
Måske kan du finde lidt inspiration her :
viewtopic.php?f=21&t=2126
ps. : Eneste land der er ekstra grund til forsigtighed ved at sove vildt, er efter min mening Spanien. Her bør man absolut søge væk fra alfarvej, når der vælges camp.