Nye spaendende opgaver.........

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Kaere Nikolaisen - nu maa du sgu tage dig lidt sammen.....Kina er da kun omme paa den anden side af jorden.......hvis du fortsaetter, kommer du naermere hjemmet.......saa er det jo slet ikke saa langt vaek....eller....???
Skal jeg notere mig, at der er 4 deltagere til Mongoliet: Soeren, Kaare, Peter og Karina....??
Hvad med onkel Hald....?? Skal han ikke ogsaa lidt uden for bygraendsen..??
- og hvad med I andre HARK'er......?? Husk paa at eventyret ikke kommer og banker paa jeres doer.......I maa selv soege det.... og tro mig: det findes faktisk derude et sted....... og det er bare saa dejligt, at opleve - specielt sammen med andre gode mennesker........
Hilsen
Torben - Kinesien
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Torben du er helt på rette spor, og kan kun være 100% enig med dig..

Alt for mange glemmer at opsøge de gode oplevelser, som du er i gang med at tilbyde os. Selvfølgelig kan vi ikke sige nej til sådan et dejligt tilbud.

Afstanden er mere mental end reel, da de 7-8 timers flyvetur, med mængder af mad og fri bar, er en luksus de fleste bør opleve.

Kan kun sige at vores, altså Karina og mig selv, har fået så dejlige oplevelser i Kina, at vi vil tilbage og have mere. Det er selvfølgelig et meget, meget stort plus at vi kan trække på jeres selskab og erfaringer :ok:

Ser frem til at vi kan komme afsted..

Til jer der er i tvivl.

GØR DET NU I HAR CHANCEN.
MÅSKE ER DET DEN ENESTE GANG I FÅR ET SÅDAN TILBUD.

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Kina Tur

Indlæg af Søren Dahl »

Da jeg desværre er disponeret med en lungesygdom, må I altså finde Jer i, at jeg nok går rundt med et haltørklæde for munden når det er mest sandet og støvet, da mine lunger ikke kan filtrere støv væk. Jeg kæder mig bare ud som DAKAR logoet, så går det helt sikkert også. Jeg glæder mig også til at komme ud og se Kina, jeg er jo MEGET nordisk af udseende, og har hørt, at Kinesere godt kan lide lyse mennesker, så det bliver spændende at prøve at vække en smule opsigt, bare den ene gang i livet ;-)

Hvilket prisleje befinder vi os i? Mellem 10-20K eller 20-30K ?


Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Det er jo bare en helt genial ide med lidt eventyr, og jeg er helt enig i med både torben og peter. Jeg ville super gerne pakke konen i Landcruiseren og køre en tur til Kina (Kan man overhovedet det???!!)

Men desværre spænder søværnet ben nogle år frem endnu, men måske engang. Men Torben, jeg nyder helt bestemt at læse dine anekdoter på disse sider, da det er ganske god læsning og vældigt interessant at høre om dine bedrifter..

jeg håber du engang kommer til lille DK igen så vi kan få en øl.. det må jeg for fanden da kunne få tid til :-D
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Er lige med på en lytter her, det lyder godtnok spændende.

Jeg kan dårligt forestille mig en bedre måde at bruge 9 dage på...
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Torben Vester skrev:Kaere Nikolaisen - nu maa du sgu tage dig lidt sammen.....Kina er da kun omme paa den anden side af jorden.......hvis du fortsaetter, kommer du naermere hjemmet.......saa er det jo slet ikke saa langt vaek....eller....???
Okay okay, så tager jeg mig sammen. ;-)
Jeg tager et sabbat år (når jeg vinder 15 mille i lotto) køber en TA eller en AT, kører til Kina og besøger dig, Torben. Kører med på en af dine planlagte ture til, "jeg ved ikke hvor". Når vi så er færdige med det, og jeg lige har set resten af Kina, kører jeg videre (altså sammen vej rundt), og på et eller andet tidspunkt havner jeg i Danmark igen. Hvordan lyder så det? :lol: :lol:
Og så var det at jeg pludselig vågnede, da jeg "fik besked på" at gå ned og købe rugbrød :shock:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hi hi

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Nicolajsen

Kender godt det med at dagdrømme.......men man kan faktisk komme langt omkring med lidt omtanke og lidt planlægning - og så en del prioritering naturligvis - og har man, som du samlever(som jeg kan forstå på dit tidligere indlæg ;-) ), så kan jeg godt se, at mulighederne for at gøre lige præsist som man vil måske bliver en smule indskrænket - men helt ærligt - det er vel egenteligt heller ikke så tosset at leve et sikkert liv med en person man elsker - bare en andet synspunkt - bare fordi man kan lide og rejse som jeg, behøver det jo heller ikke være det rigtig her i livet.....

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Hi hi

Indlæg af Nikolajsen »

Søren Dahl skrev:men helt ærligt - det er vel egenteligt heller ikke så tosset at leve et sikkert liv med en person man elsker - bare en andet synspunkt - bare fordi man kan lide og rejse som jeg, behøver det jo heller ikke være det rigtig her i livet.....Mvh Søren
Korrekt :ok: , det er jo også derfor at jeg godt kan lide at være hjemme hos konen, og de to dejlige drenge på 10 og 15 år :-D

Men som du også skriver, man kan jo godt drømme :idea: , og samtidig vide at det med stor sansynlighed aldrig bliver til noget :-( , da man har prioriteret anderledes. Man kan ikke få alt hvad man ønsker sig her i livet.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
MogensD

Indlæg af MogensD »

Hej Drenge

Jeg vil godt give Søren ret i det med at man jo har prioriteret hvad man vil, men hvis man kunne gøre nogle ting om, havde man måske også gjort det.

For mit vedkommende, havde jeg været single og uden forpligtelser og økonomien havde været til det, var der også en tilmelding fra mig, det lyder bare for godt, men hvis jeg skal med, vil konen også med og det er ensbetydende med: dobbelt så dyrt og halvt så sjovt :-D

Nej spøg til side, men med forskellige interesser kunne sådan en tur ikke lade sig gøre, da det ville kræve at den anden blev indlogeret mens jeg tog på tur til mongoliet, måske ikke så sjovt at blive tilbage alene, så derfor bliver jeg hjemme sammen med Nicolajsen, familien og alle de andre og ønsker: bare det var mig ;-)

Hilsen
Mogens
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej.
Jeg forstaar godt jeres holdninger og har stor respekt for hensyntagen til familie og boern.
Hvis alle udviste hensyn til andre mennesker, saa vores verden maaske lidt bedre ud....???
Saa misforstaa mig ikke - det var ikke min hensigt at provokere nogen.
Jeg er blot blevet saa heldig/priviligeret, at jeg kan udleve nogle af mine droemme.
Vi vil jo nok alle gerne leve livet paa 1. klasse - men vi alle har forskellige definitioner paa hvad det er.....
Naar I gaar omkring juletraaet den 24. med hele familien, er jeg frygtelig misundelig.....men igen, vi kan jo ikke opnaa/faa alt her i livet...
Naa, jeg maa smutte - fik lige besked paa at hente noget frisk broed....
(Nej, der er ikke en skid forskel paa tingene herovre og hjemme hos Nicolaisen)
Ha det godt allesammen.
Torben
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben...

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Helt ærligt, Torben, vi har squ godt af at bliver provokeret en smule en gang i mellem, det er netop sådan en som dig, der får os andre småborgelige lommeeventyrer til at kigge lidt på tilværelse og stoppe op og tænke over om det er det rigtig vi gør. For mig, er du altså et KÆMPE forbillede Torben, det skal du vide, og jeg er vildt glad for at jeg kender en som dig! Helt ærligt - hvorfor tror du egenteligt der er over 6000 der har været inde på den tråd du i sin tid startede ;-) Nej bliv endelig ved med at provokere lidt en gang i mellem, det har vi smadder godt af, om ikke mindre kan det give endnu mere energi til dagdrømmeriet her i vores super kedelige regnfulde vinter...... - glæder mig altid til at høre mere om livet på den anden side af kloden, og hver gang er der et lille stik af - jeg ved ikke om man kan kalde det misundelse - det er sådan et grimt ord, men det er nok hvad det er. Lidt misundelse over hvad du oplever, men nok også lidt misundelse over din evne til bare at springe ud i diverse projekter med samlet ben, som vi andre skulle tage snesevis at år for at planlægge inden vi turde gøre det - det er simpelthen intet mindre end stærkt Torben. RESPEKT!

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Bare en kort bemærkning.
Jeg syntes det er vildt fedt at der er nogen der tager springet, til Kina 8-)
Og jeg følte mig ikke det mindste provokeret, eller noget som helst andet.
Torben's kommentar blev modtaget med et glimt i øjet, sådan er jeg også fuldstændigt overbevist om, at det er skrevet, eller, sådan læser jeg det i hvert fald. Mit svar er i hvert fald skrevet med et glimt i øjet, derfor de mange smileys.

Og nu løb tråden helt "off topic". Vi stiller tilbage til vores udsendte mand i Kina :lol: (griner)

P.S. Jeg faldt næsten ned af stolen af grin, over Torben's sammenfaldene kommentar omkring "frisk brød" :lol: :lol: :lol:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

ja, saa er vi tilbage hos den haardt proevede udsendte medarbejder.. :lol:
Soeren: Jeg kan love dig, at jeg vil tage dig steden her, hvor du vil vaekke opsigt...ogsaa uden toerklaedet for munden. Jeg tror/haaber ikke, at du vil faa de store problemer med stoev i Mongoliet - det meste af ruten vil vaere graesland og stepper. Du vil faa mulighed for at koere forrest paa de stoevede etaeper - saa maa vi jo se, hvor du bringer os hen.... :?: At vaere hvid i Oesten signalerer velstand - og dit blege legeme vil utvivlsomt fortaelle, at her har vi yderst velhavende vesterlaending.
Tom: du kan sagtens koere til Kinesien med jeep'en - prop du bare fruen ind og start uhyret op, naar soevaernet tillader det.

Jeg har levet lidt mere planlaegning omkring Mongoliet turen og det kunne se saaledes ud:
Dag 1
Afrejse fra DK mellemlanding i Moskva og videre til Mongoliets hovedstad Ulaan Baator. Overnatning paa hotel.
Dag 2
Eventyret paa motorcykel starter og vi koerer sydpaa til Buren. En lille fin tur paa 180 km. Overnatning i telt.
Dag 3
Dagens etappe er over stepperne til Bayangol og vi koerer 175 km igennem det smukke landskab. Der vil vare mulighed for at hoppe paa ryggen af en kamel og faa en ridetur paa dettte underlige dyr. Overnatning i telt.
Dag 4
Vi naermer os Gobi og slaar teltlejr midt i oerkenen, som har sand dunes, som er op til 800 hoeje. Med Dakar i tankerne og sand i skoene kan vi nyde stilheden og de smukke farver i sandet naar solen gaar ned. Overnatning i telt.
Dag 5
Tidligt op og koere 222 km til Arvaikheer. Vi besoeger en nomade familie og ser hvordan de lever og bor. Overnatning i telt.
Dag 6
Efter mogenmaden koerer 122 km vi til Khar Khorin. Vi ser ruinerne af Kakakorum, som i det 1300 aarhundrede var Mongoliets hovedstad.
Overnatning i ger – som er disse runde filttelte som nomaderne bor i.
Dag 7
200 km koersel til Tsagaan Hutul – denne dag faar vi for foerste gang i mange dage asfalt under daekkene. Vi slaar lejr ved Mongoliets laengste flod Tuul. Overnatning i telt.
Dag 8
140 km igennem vekslende landskab ogsaa lidt mere sand..... om eftermiddagen ankomst til Alaan Baator, hvor der er mulighed for at besoege nogle spaendende museer, som fortaeller om landets historie.
Vi slutter af med spisning paa en rigtig traditionel Mongolsk restaurant.
Overnatning paa hotel.
Dag 9
Vi flyver til Kinas hovedstad Beijing med 18 mill indbyggere. Efter indlogering paa hotellet kan vi handle lidt kopivarer og moedes til noget dansk mad paa The Little Mermaid. Maaske det vil goere godt efter mange dage med lidt mystiske ting..:-)
Dag 10
Saa skal der opleves noget kultur: Den Himmelske Fredsplads, Den Forbudte By og gennem den gamle bydel – Hutong – med cykeltaxi. Om aftenen spiser vi Peking And hos ”Flemming” - en af de kinesere som deltager paa vores Silk Road Tour 2009.
Dag 11
Vi snupper lige en 10 km vandre/klatretur paa den urestaurede del af den kinesiske mur ved Simatai – en fantastisk flot tur paa bjergtoppene.
Dag 12
Vi moedes hos os privat, faar brunch og herefter tager vi op i CCTV taarnet og nyder udsigten ud over Beijing og bjergene fra 250 meters hoejde. Herefter sejler vi igennem byen til Sommerpaladset.
Dag 13
Sidste dag i Kinesien bruges til afslapning og maaske lidt mere shopping. Farvel middag paa vores anden restaurant Bleu Marine.
Dag 14
Hjemrejse – ankomst KBH samme aften.

Jeg vender snarest tilbage med dato og cirka priser - men det bliver nok i slutningen af maj og billigt.
Lad mig hoere, hvem der er interesseret i at deltage - max 8 pers.
mange hilsener
Torben - Kinesien, som lige har betalt fjernvarme for denne vinter: 1125 kr - det er da OK for at faa opvarmet 150 m2 i 5 maaneder.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben.....

Indlæg af Søren Dahl »

Dette lyder alt alt for godt til at være sandt.

Jeg tilmelder mig hermed!!!!!!!!

Jeg tager mine medicinske forhold, og gennemgår i næste uge sammen med en læge hvad der skal til for at jeg kan gennemføre sådan en tur med støv etc. Jeg tager støvmasker og medicin med - jeg klare mig.

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Den kinesiske mur....

Indlæg af Søren Dahl »

Her er en udemærket dansk side med forklaring og billeder af den Kinesiske mur, samt mange andre seværdigheder i Kina.

Yders spændende læsning......

http://www.netspirit.dk/new/?page=759

Torben, hvor mange af de turistattraktioner der er beskrevet på denne side har du besøgt?

Mvh Søren
Besvar