Nye spaendende opgaver.........

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Gæst

Indlæg af Gæst »

Denne tur må jeg hellere skynde mig at sige ja til !...
Man har jo næsten ikke råd til at sige nej til så herligt et tilbud :)

-Anders Hørning Pedersen, som glæder sig til at komme afsted med en masse herlige mennesker !
Brugeravatar
YETI
Indlæg: 148
Tilmeldt: 18. jun 2005, 17:44
Geografisk sted: Århus

Jeg er med!!!

Indlæg af YETI »

Lyder rigtig spændende og efter at have talt med Peter og Søren. Så er jeg med !!
Vh Jens ;-)
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hejsa.
Rigtig, rigtig godt at laese, at I vil med paa turen.
Er det korrekt, at jegt har noteret mig foelgende deltagere:
Peter
Karina
Anders
Soeren
Kaare
Jens
+ mig selv
Jeg har ikke alles mail adresser - kan jeg bede jer om at sende en bekraeftelse til mig paa: torben_vester@hotmail.com - saa kan jeg sende mere info om turen direkte til jer.
Yderligere mangler jeg en endelig tilbagemelding fra en mere, hvilket betyder at vi faktisk er paa max MC deltagere, som er 8 personer.
Jeg formoder, at I alle vil koere MC......??
Der er flere ledige jeep pladser.
Sidder der nogle tilbage og taenker: shit....... fortvivl ikke, vi laver da bare en tur mere senere paa aaret, hvis der er interesse...
Jeg kommer til DK i starten af aaret, saa kan vi jo evt. moedes.
Mange hilsener
Torben Tours, Kinesien
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Hej Torben

Jeg har sendt en mail :-D
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Info om Kina....

Indlæg af Søren Dahl »

Det var en dejlig juleaften jeg tilbragte med familien. En af mine gaver var en bog om Kina, skrevet af Mette Holm & Mogens Lykketoft. Jeg har på nuværende tidspunkt læst 80 sider ud af de ca. 300. Virkelig god læsning. Mette Holm er journalist, hun studerede i Beijing i 1981-82 og har siden som udenrigskorrespondent levet og rejst vidt omkring i Kina og oplevet kineserne på nært hold. Mogens Lykketoft har besøgt Kina en halv snes gange og som minister haft mange samtaler med højstående kinesiske ledere.

Bogens bagside "Kina - verdens folkerigeste nation - ligger i den økonomiske udviklings overhalingsbane. Aldrig nogensinde er fattigdom skudt ned i tilsvarde tempo og en primitiv, rå kapitalisme skudt op. Hvem er de, kineserne og hvordan tilpasser de sig deres verden i hastig forandring?" "Denne bog er for alle der vil forstå Kina bedre, Mette Holm og Mogens lykketoft har besøgt og iagttaget Kina gennem mere end 25 år. Personligt, kritisk og i ligefremme vendinger beretter de om alt det, der fascinere, imponerer og skræmmer i landets tordende udvikling."

I bogen får man som læser indsigt i Mao's galskab, men også indsigt i nogle af de ting har faktisk gjorde godt. Man får indsigt i livet for den normale kineser, og om de frygtelige hændelse i forbindelse med Kulturrevulotionen, som adskellige Kineser stadig lever under - enten som bødlerne eller som ofre for denne galemands værk. Man hører også om "Det Store Spring" som skabte den formenteligt største menneskeskabte hungersnød, da der skulle produceres stål "at all cost" og det må man sige at det lykkedes - i hvert fald det sidste - alt blev brugt, incl. folks levevej og fødekilder - endnu et af Maos smukke træk han nåede at påføre den Kinesiske befolkning.....

Eventuelle interesserede kan låne bogen efter mig....

Mvh Søren
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Danmark.
Rigtig godt nytaar til jer alle. Vi holdt nytaar paa begge restauranter – trods for, at vi havde 30 svenskere paa Mermaid forloeb aftenen roligt – ingen saarede og ingen politianmeldelser...

Lyder som en spaendende bog Soeren, den maa jeg hellere faa laest. Min Kina historie gaar jo kun kun nogle aar tilbage og der maa kunne findes en forklaring paa mange ting, hvis man kender lidt til baggrunden. Trods Mao's tiltag paa godt og ondt er han stadig Kinesernes store forbillede og de er meget loyale og tro mod deres land og den siddene regering. Maaske godt naar der er 1,3 mia indbyggere.... sikke en ballade der kunne blive, hvis alle i disse nye og foranderlige tider, ville have deres rettigheder og ubetingede frihed omgaaende..... Landet har i historien vaeret "jaevnet med jorden' i flere omgange - enten i forbindelse med udefra kommende krige eller interne uroligheder. Noget man maaske har laerdt lidt af. Det er ikke helt enkelt, at give saa mange mennesker total frihed fra naeste daggry.....WHTO mener nok noget andet, men alligevel: ting tager tid, ogsaa menneskers evne til at haandtere frihed paa en fornuftig og positiv maade.

Et nyt aar er startet og hvad mon det vil byde......??

Vi faar at se, men der skal nu nok dukke noget spaendende op hen af vejen...eller laver vi sgu noget.....
Denne lille hilsen er blevet lidt forsinket, fordi jordskaelvet i havet udenfor Taiwan den 26. december, oedelagde 5 stk. lyslederkabler som bruges til internet forbindelse ud og ind i Kina. Der er andre kabler og satelitter tilgaengelige, men vi har i en periode vaeret helt afskaaret for omverdenen m.h.t. internet trafik. Vi koerer nu paa nogle MEGET langsomme opkoblinger, men alt skulle vaere ordnet igen omkring den 15. januar.
Det tager lidt laengere tid end beregnet p.g.a uvejr i omraadet – samme uvejr som fik et fly med 102 til at forsvinde og en faerge med over 800 til af gaa ned.
Kina er jo et stort land, nok stoerre end de fleste forestiller sig. Jeg har samlet lidt statestik og nogle tal, som maaske kan synliggoere landets stoerrelse og potentiale:
Kina har ialt 3.480.000 km veje – cirka 79 gange rundt om jorden ved aekvator...
I 2006 blev der indviet 4460 km ny motorvej og iaar vil i 2007 man bygge yderligere 5000 km – den samlede motorvejs laengde vil ved aarets afslutning vaere paa ialt 50.000 km – i 2020 forventes der at vaere 85.000 km motorvej i Kina - det er da et stykke....
Landet har yderligere 75.000 km jernbane og nu koeres der over 200 km/t paa 6000 kilometer af disse.
Ogsaa flytrafikken er stigende: der er bestilt 155 nye fly til levering i 2007 og den samlede indvestering i privat luftfart anslaas at vaere paa 30.000.000.000 kr. i 2007
Mange mennesker betyder mange skolebusser til deres boern og sikkerheden med disse busser halter lidt. Man har tjekket 70.000 skolebusser og fundet alvorlige fejl ved ikke mindre end 9000 – ligesom der var et antal chauffoerer uden licens/koerekort.
Brugen af busser stiger ogsaa: i 2006 blev der indviet 8711 nye busstationer, det gav mulighed for indbyggerne i 20.000 mindre byer, at kunne tage busser ud i verden.
Noget vi kan tygge lidt over.......disse mennesker har ingen muligheder haft overhovedet for at komme vaek fra landsbyen – bortset fra paa gaa ben.......hvem var det der brokkede sig over is paa ruderne af bilen den sidste vintermorgen....... jo, vi har det nok for godt....??
Udvidelser af vejene giver ofte problemer, men jeg har netop laest om en lidt utraditionel maade at loese problemet paa: en nyere 7 etagers bygning laa i vejen for en vejudvidelse....hvad goer man.....?? Jo man flytter da bare hele huset paa 15.000 ton 5,10 meter og placerer det paa en ny sokkel. Man startede projektet i august og igaar var bygningen flyttet ved hjaelp af en ”lille” rullevogn med 1200 hjul – pris: 4 mill – det ville have kostet ca 10 mill at rive ned og bygge nyt. Det tog 4 timer at trille de godt 5 meter og samtidig dreje bygningen 13 grader
Begrebet ”fast ejendom” har hermed faaet en helt ny dimention........
Ja, det var rigtig mange toerre tal – de stoerre roever historier maa I vente lidt med..:-)
Mange hilsener og tak fordi I gad laese......
Torben- Kinesien – nu med (ulovlig og meget forbudt) parabol og en masse engelsk sprogede kanaler – ogsaa Eurosport Asien, som jeg haaber vil sende noget Dakar Race.
MogensD

Indlæg af MogensD »

Det er godt nok et stort land du er havnet i, men hvis vi nu leger lidt med tallene kan det måske blive sjovt at se hvordan Danmark klarer sig.

DK har et areal på ca. 43.560km2, mens Kina er oppe på 9.600.000km2, det vil sige at det er ca. 220 gange større end DK - befolkningstallene pr. 1/1 2006 er henholdsvis 5.430.000 i DK og 1.300.000.000 i Kina. Det vil sige at hvis vi gangede arealstørrelsen op, skulle der være 1.194.600.000 danskere på et areal af samme størrelse som Kina.
Ikke så mange som kinesere, men vi kan så prale med at vores befolkningstæthed "kun" er på 126 mod Kina's 136.

Danmark har 3558km jernbane mod Kina's 75.000km, men igen prøver vi at gange med 220 og DK skulle så have 782.760 km jernbane at boltre sig på.

Motorvejsnettet i DK udgør ca. 1000km og hvis vi ganger det med 220.....nemt nok 220.000km motorvej.....pyha, de kommer på arbejde de kinesere ;-) men vi er heldigvis ikke ligeså stort et land som Kina.

Tænk hvis man boede i midten af DK og det var ligeså stort som Kina, og jeg skulle til Tyskland for at "tanke" op, hold da op, der røg den sommerferie :-D

Selv om Kina er et gammelt land, er deres flag rimeligt nyt. Det kinesiske flag er fra 1949, da folkerepublikken blev dannet, hvorimod det Danske er fra Valdemarsdag år 1219 da det faldt ned fra himlen, hvor danmark var i krig med estland, og skulle efter sigende være verdens ældste.

Lige lidt om nationalmelodierne: Danmark har 2, "Kong Christian" der bliver anvendt ved kongelige og militære anledninger og "Der er et yndigt land" som bruges ved næsten alle andre begivenheder. De er fra 1799 og 1819, mens den Kinesiske er fra 1935, og lyder nogenlunde sådan her frit oversat:
I som nægter at være slaver rejs jer
med alt vores kød og blod
lad os bygge vores nye ”Store Mur”!
Det kinesisk folk befinder sig i en kritisk periode
Alle må råbe udfordringen
Rejs jer! Rejs jer! Rejs jer!
Millioner af hjerter med samme sindelag
trodser fjendens våben
trods fjendens våben
Marcher fremad !
Marcher fremad! Marcher fremad! Marcher fremad! fremad!

Så Torben, nu kan du synge med næste gang :-D

Hold da op han må kede sig ham Mogens, ja egentlig, men lidt sjovt var det også.

Hold dampen oppe derovre.
Go' weekend
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben & Mogens

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben & Mogens

Det lyder HELT vildt det der Torben - de kan noget de kinesere. Tak for en langt og yders spændende rapportage fra Kinesien.....

....og Mogens, det er sjovt, at grave lidt i tallende en gang i mellem, og det er faktisk ret sjovt at se, at Danmark på nogle måder kan hamle op med kina - nå ja, på vores egen lille måde.

Hvordan går melodien til den der Kina sang??? Det var altså ikke ment som en trussel, jeg skal nok lade være med at prøve at synge....... :shock: :lol:

Mvh Søren
Laoshi

Godt læsestof..

Indlæg af Laoshi »

Hej Torben,

Må først lige indrømme at jeg ikke på nogen måde er mc entusiast (udover slægtskabet med min far, der er bidt af en gal suzuki), men har fundet dette forum gennem min interesse i kina.

Har med stor interesse læst samtlige indlæg i denne tråd, helt fra starten af din krofatter karriere, og vil lige sige tak for et par timers god underholdning : )

Jeg er selv "gammel" beijing dreng, og har haft fornøjelsen af at bo og studere i denne dejlige metropol i godt halvandet år. Er dog pt. beskæftiget hos et dansk handelsselskab, men regner med at vende tilbage til solens rige efter sommer. Og så tror jeg da nok lige at jeg skal på The Little Mermaid og have mig en bøf. (og måske hilse på "Marton" ;)

Med venlig hilsen, en tro læser.

Martin
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Laoshi

Velkommen til, trods din manglende interesse for mc ;-)

Jeg synes det er fedt at andre kan finde os mc-tosser, end lige dem der går op i disse prægtige maskiner.
I dette tilfælde kan vi takke Torben og hans eventyr for at der er nogen der "kigger forbi" :-D

Fortæl din far om klubben, og måske vi så har en ny kandidat til et medlemsskab ;-)

Hilsen
Mogens
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Martin.
Tak for din hilsen og de paene ord........og tak fordi du gav dig til kende.
Rart at vide, at ogsaa ikke motorcyklister, kigger ind paa dette forum.
Vigtigt for os, at nogle menneskers fordomme omkring motorcyklister med benzin i blodet bliver nedbrudt - vi er jo ikke alle haarde rockertyper, men helt "almindelige" mennesker, som ogsaa har en historie at fortaelle.

Jeg glaeder mig til at hilse paa dig - smid en besked, naar du ved hvornaar du ankommer - i mellemtiden vil du nok her paa forum kunne finde lidt flere beretninger fra dette store land.
Hilsen
Torben
Ps: hils din far og fortael, at kromanden i Kinesien ogsaa har en Suzuki.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Fedt

Indlæg af Søren Dahl »

Det her er altså ved at blive virkelig omfattende...... hold da op hvor er det fedt, mand!!!

Mvh Søren
Laoshi

Indlæg af Laoshi »

Mogens, tak for velkomsten. Har hermed sendt trådens URL videre til min kære fader, og så må vi se. Han er i øjeblikket medlem af den Glejbjergensiske klub "Hans´Engle" ("hans" er ældst, og dermed formand, basta ;) Men derfor kan man jo vel godt udvide horisonterne.

Torben, en af grundende til at jeg med stor interesse har fulgt din tråd har været dine indslag omkring de rejser du arrangere, da jeg ikke kan forestille mig en bedre gave til min far (mc-entusiast gennem 40 år) end deltagelse på en sådan tur. Og når jeg igen skal nach zhong guo skal han jo selvfølgelig ud at se og opleve galskaben : ). Har kopieret ned fra tråden, men hvis du på et tidspunkt får stykket noget info materiale sammen må du meget gerne sende mig en kopi. (PM)

God weekend i DK og kina,

Martin.
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej med jer.
Saa kom jeg til DK - 20/1- samtidig med at vinteren kom......men jeg kan troeste jer med, at jeg rejser igen den 28. febuar - saa kan I faa noget bedre vejr igen.
Jeg forventer snart, at Alpen kommer til Kina - saa vi kan faa koert noget touring offroad denne sommer.
Til mere haard offroad, har jeg netop koebt en KTM 625 sxc fra 2004, som bliver sendt derover inden jeg rejser. Har lige haft tid til at lege lidt med den - saadan en KTM koerer soerme ellers fint - vi skal nok faa nogle gode timer sammen i oerkenen og paa de uendelige graes sletter derovre....
Jeg mangler en 18 liters tank til saadan en LC4, er der nogen der ved hvor der ligger en...???
Jeg kigger ogsaa efter en roadbook. Er der nogle her der har erfaringer med en sadanne...?? Hvor og hvad skal jeg anskaffe mig....??
Hilsen
Torben - rejser nu paa orange billet.....
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Dejligt at høre at du er blevet glad for den :)

Jeg nåede også lige at skyde rammen af - og jeg må sige jeg er temmelig imponeret over hvor meget power der er i den.

Ang. roadbook kan du jo anskaffe dig en hos touratech.

Jeg har lige været på tysk mc messe i hamborg sammen med kåre. Der var de fedest off roadere - bl.a. BMW's nye G650 X - temmelig cool off roader som bl.a. også bliver lavet i en all roader version samt en gade version - men der er KLAR åffråderen som er fedest!

Mvh Søren
Besvar