Hej Soeren, Mogens og alle andre.
Her i Beijing sker en rivende udvikling og en stor del af den gamle bydel forsvinder hastigt til fordel for hoejhuse, bygget af beton, staal og glas. Beboerne flyttes udenfor ringvej 5 og skal nu til at have et liv i hoeje beboelses huse - disse stakkels mennesker, skal aendre deres livsform dramatisk og det sociale liv med naboer og bl.a. skakspil paa gaden smuldre. Det er prisen for udvikling.... godt for Kina, men skidt for byens oprindelige indbyggere.
Beijing er byen, hvor en sort Audi A8 koerer eller en stor BMW holder for roedt ved siden af groenthandleren, som stadig koerer rundt med hestevogn..... jo, her er meget store kontraster og stor forskel paa rig og fattig. En forskel, som for hver dag bliver stoerre og stoerre.
Forskellen fra by til land er enorm og blot en times koersel fra byens pulserende liv, findes en helt anden verden - ja, det man ser derude kunne vaere noget fra en sort/hvid film fra 1950....underligt at opleve.
Jeg kan kun anbefale jer, at tage turen herover og vi vil meget gerne tage imod og guide jer lidt rundt.
Noget helt andet: Min dejlige datter ringede for to dage siden og fortalte, at til maj naeste aar vil jeg blive MORFAR.............super, super dejligt, men jeg har sgu noget svaert ved den nye tittel.....morfar......tja, det betyder ved at goeremaalene og livs stilen skal laegges lidt om - maaske noget med peddigroer, cardigan, kamelulds sutsko, laadden vrang og fremover spise aebler med lommekniv.......
Nej, sgu - jeg fortsaetter, som hidtil, uden skelen til alder og tittel......
Det er foroevrigt til stor fornoejelse for Peter, at raabe morfar efter mig..

kun venligt ment.... meeeeen alligevel....naa, jeg finder helt sikkert noget paa ham en dag.....
Hilsen
Morfar - som senere paa dagen tager Jeep'en og koerer op igennem bjergene og ser hvad der findes paa den anden side (hmm - maaske skulle jeg efterlade Peter derude.....)